PC blijft iedere keer opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trustno1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Iedere keer als ik mijn pc aanzet, start hij iedere keer uit zichzelf opnieuw op. Ik heb opgestart in veilige modus en norton systemworks en zonealarm verwijdert. Als ik nu opnieuw opstart komt hij wel verder en lijkt hij goed te werken. Maar als ik nu een paar minuten geen handelingen doe op de pc start hij alsnog opnieuw op. Ik heb een nieuwe versie van norton antivirus geinstalleerd met de laatste virus update en de hele harde schijf laten controleren op virussen maar die worden niet gevonden. Hij draait trouwens onder windows 98. Iemand een idee???

gr. Trustno1

Opstarten

Probeer dit eens.
Controleren van je ram geheugen, temp map legen en scannen op spyware.

Weet iemand een goed programmatje om je geheugen te testen en waar ik deze zou kunnen vinden??

geheugen test

DocMemory download en setup gids

Stap 1: Klik hier om het programma te downloaden.
v2.0: FreeDOS Download voor Win 2K/98 en later [v2.0 -271kb] http://www.simmtester.com/software_updates/docmemory/DocMem20.exe
Gebruikers gids: Download in PDF formaat.

Stap 2: Doe een lege diskette in je floppy station en start het installatie programma op je harde schijf. Deze stap formatteerd automatisch de diskette en maakt een bootable DocMemory diagnostic diskette.

Stap 3: Plaats de installeerde DocMemory boot diskette in het PC systeem welk je wilt diagnoseren. Reboot je PC systeem en begin systeem memory testing.

Stap 4: Zijn toepasbaar, bewerken de patronen en andere door gebruiker gedefinieerde parameters door de muis te gebruiken. Twee testmodi zijn beschikbaar, Burnt-In en Test modus, welke een uitgebreid testpatronen bewaken om geheugenfouten te voorkomen.

Stap 5: Instructies nodg?
Download DocMemory Gebruikers gids in PDF formaat om de software correct te installeren http://www.simmtester.com/page/products/doc/Docguide.PDF

of

http://www.memtest86.com/#download0

Ik heb zijn geheugen met mem test helemaal gecontroleerd en deze gaf geen fouten aan. Heb vervolgens zijn harde schij geformateerd en windows 98 opnieuw geinstalleerd. Het leek in de eerste instantie goed te werken maar als zodra je de pc aan laat staan , reset hij zochzelf toch weer na een paar minuten. Ben bang dat er toch iets ernstiger mis is met de pc.

Hoi,

Schoon je register eens op met RegClean.
Doe eens een uitgebreide schijfcontrole.

Grtzzz.

Ik heb een volledige controle van de harde schijf laten uitvoeren en deze gaf geen fouten. Ik heb geprobeerd om nieuwe drivers voor de grafische kaart te installeren maar daar krijg ik niet eens meer de kans voor. Voordat ik hiervoor de kans krijg heeft hij zichzelf alweer gereset.
Het advies van koop maar een nieuwe pc begint langzamerhand een beetje boven te borrelen.

Als ik dit zo lees zou ik gaan denken aan een warmte probleem.
Draait de processor fan en de videokaart fan nog?
Draait de fan van de voeding?
Koelblok van de processor en de videokaart vrij van stof?

Hardeschijf helemaal leeg halen, niet alleen formateren.
Dus ook partitie(s) weghalen en opnieuw aanmaken werkt ook niet?

Hij heeft het al zodra ik hem net opstart dus een warmte probleem zal hij niet hebben. Heb ook de processor laten testen en deze geeft ook geen probleem. De videokaart zit onboard en heb het vermoeden dat deze wel eens het probleem kan geven. Maar ik zal de partities van de harde schijf is verwijderen maar waarschijnlijk is dit het probleem ook niet, deze schijnt ook al eens vervangen te zijn door een andere schijf en hierdoor gaf hij nog hetzelfde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan