PC blijft op de cursor hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Een kennis van mij heeft een raar probleem.
Het is een Athlon 1400 mhz configuratie, en dat systeem werkt helemaal naar behoren, alleen als hij via start / computer uitschakelen / computer opnieuw opstarten , die PC dus opnieuw wil opstarten, dan blijft het systeem "hangen" bij de cursor. Verder start hij dan niet op.
Als dan de pc gereset wordt dan moet via veilige modus , de boel weer normaal opgestart worden. Soms ook door de powerknop 7 sec ingedrukt te houden, hij gaat dan uit, waarna als de PC weer via diezelfde powerknop aangezet wordt de hele veilige modus procedure volgt.
Kortom een heel raar verhaal. Zou het iets met powermanagement te maken hebben ?
We hebben ook al het systeemherstel gedaan, en dan gaat het soms goed ( je komt dan weer gewoon in XP) , maar soms blijft de boel dan toch weer hangen bij die cursor.
Heeft er iemand een idee om dit op te lossen ?

Bedankt voor je antwoord, maar er staat niets vermeld over het probleem.
In het kort nog eens , komt het er op neer dat die computer tijdens het opstarten, soms (dus niet altijd) blijft hangen bij een knipperende cursor, en verder gebeurd er dan niets meer.
Wat zou dat zijn ?

Check de tijd eens in je BIOS, mogelijk dat er iets mis is met je moederbord (BIOS) batterij.

Overigens heb ik die PC geformatteerd en opnieuw geinstalleerd , met alleen het hoogstnoodzakelijke , en toch blijft ie af en toe hangen op die cursor.

Ik heb ook een tijdje geleden last gehad van dat probleem. Ik denk zelf dat het lag aan de XP versie; die had ik ergens gedownload. Later heb ik de pc geformatteerd, en met een originele versie van Windows XP geïnstalleerd. Nergens meer last van...

Ja dat is een leuke, maar dat heeft er natuurlijk niets mee te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan