PC blijft opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sockslayer

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Hallo allemaal,

Ik ben net de hele dag bezig geweest om de computer van een vriend van me weer op orde te krijgen, hij heeft al een tijdje last van plotseling heropstarten van zijn pc, vooral bij het opstarten van programma's.

Ik dus eerst wat gescand naar spyware,virussen maar niks gevonden, compleet nieuwe install gedaan met winxp maar probleem blijft. :(

Ik had dan maar bij systeem automatisch herstarten bij systeemfout uitgezet en kreeg nu nog mooie blauwe schermen voordat die vastliep.

Ik dacht zelf dat het misschien aan temperatuur kan liggen, maar als ik in BIOS kijk na een herstart geeft de CPU een temperatuur van rond de 58graden aan, dus dat lijkt me niet zo'n probleem.

Iemand misschien een idee wat zou kunnen helpen, ik weet dat het nogal een onduidelijk probleem is maar ik weet ook niet wat ik ermee aan moet.

Gegevens van systeem zijn:
AMD Athlon 2000xp+
512 MB DDR Ram (merk?)
Radeon 9000
Winxp Pro met Service Pack1

hoelang heb je de pc aan voor hij die temp. aan geeft van 58 grd?maak voor de zekerheid de fans een schoon of zet de kast eens open

Ik heb ooit bij iemand soortgelijk probleem gehad, waarbij het probleem bij de cd brandsoftware zat. Ik weet niet meer welk programma, maar update van het brandprogramma heeft toen probleem verholpen.

Ik had dan maar bij systeem automatisch herstarten bij systeemfout uitgezet en kreeg nu nog mooie blauwe schermen voordat die vastliep.
En geen foutmelding of nummer?

Bedankt voor alle reacties,

smilie: De PC staat meestal maar tussen de 10-30 minuten aan voordat die besluit om ermee op te houden, temperatuur in BIOS is na elke opstart redelijk constant. Maar temperatuur zou nog wel probleem kunnen zijn, vooral aangezien computer achter een bureau staat vastgeklemd.

marsmannetje: Ik heb nog niet in veilige modus geprobeerd, maar zal ik zeker nog proberen, vriend is vandaag weg dus zal morgen worden.

epke: er staat nog geen cd software op, dus ik betwijfel dat het daaraan kan liggen.

Elisa: Ja er waren verschillende foutmeldingen, ik heb er eentje opgeschreven.
Fout in framebuf.
Stop: 0x000000EA (0x81F134D0, 0x81EE4600, 0x81EB0888, 0x00000001)

Morgen zal ik nog is naar PC kijken, hopelijk is het dan opgelost, en anders zal ik hier weer terugkomen.

Bedankt :thumb:

Lijkt echt op een probleem met je videokaart.

In google gezocht naar framebuffer (neem aan dat je dat bedoeld) en foutmelding.

Weet je zeker dat je de juiste drivers hebt gebruikt voor die kaart?

Deze fout kreeg ik nog voordat ik drivers van videokaart kon installeren dus misschien lag het daaraan, maar nadat ik de drivers had geinstalleerd kreeg ik een andere fout.

Maar zou het bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat de videokaart te heet wordt en daarom alles afkapt?

Ik zal in ieder geval vragen of hij de andere foutmeldingen ook op kan schrijven, misschien blijkt daaruit of het echt de videokaart is.

Geplaatst door epke
Ik heb ooit bij iemand soortgelijk probleem gehad, waarbij het probleem bij de cd brandsoftware zat. Ik weet niet meer welk programma, maar update van het brandprogramma heeft toen probleem verholpen.

toevallig bij NTI cd maker misschien?( met die draak die vuur spuugt)

had gisteren bij de buurman hetzelfde,balen man, kreeg steeds een bluaw scherm.........dus in veilige modus die handel verwijderd en alles was weer toppie:rolleyes:

Dat soort problemen heeft NTI me nog nooit bezorgd :8-0:

Sockslayer, zou je dat foutnummer nog een keer willen controleren? Google geeft n.l. geen enkele reactie op jouw vermelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan