pc blijft opstarten in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

anja2

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Hoi
ik heb problemen met zijn zoon zijn pc
hij blijft opstarten in veilige modus
ik denk dat dit het is want alles is heel groot
weten jullie wat ik hieraan kan doen
ik heb al via F8 computer herstellen gedaan en ook normaal opstarten maar niets werkt
Ik hoop dat jullie het weten
mijn zoon had het al over dat zijn video kaart defect is.
groetjes

Hoi,

Even voor de duidelijkheid start hij op maar blijft wel aan of restart hij steeds? Als hij aan staat kijk dan even bij apparaten beheer of de videokaart er wel bij staat

Laatst bewerkt:
Hoi modag

Hij blijft aan staan en ik heb gewoon internet

als hij op schermbeveiliging staat geef hij aan
"Kan de schermbeveiliging niet uitvoeren omdat
hiervoor een nieuwe videokaart of een videokaart die
compatibel is die direct3D is ,vereist is"

Ik heb apparaat beheer aan staan maar weet niet waar de video kaart onder staat

Hoi,,

Meestal onder beeld adapters bij aparaat beheer, staan er daar ook vreemde tekens?

bij NVIDIA GEFORCE 8500GT
Volgens mij staan er uitroep tekens maar kan het niet goed zien het beeld is niet helder
als ik hier op dubbel klik geeft hij aan
dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd (code 43)
dat is het toch de videokaart of niet ????

Hoi,

Ja dat is de videokaart ik zou nu even de driver opnieuw proberen te installeren door deze even in te vullen komt er vanzelf de driver te voorschijn

@Modag Hou je wel even in rekening dat hij op dit moment is opgestart is in veilige modus, en de videokaart driver niet gestart is.

Groet,

Hoi,

Volgens mij niet hij draait gewoon zonder drivers dus op de laagste resolutie ts schrijft ook lijkt op veilige modus, en ook onder veilige modus zou er geen vreemde tekens moeten staan bij apparaat beheer.

Laatst bewerkt:
ik heb het gedaan volgens jou en op nieuw geïnstalleerd gewoon in zijn eigen pc
hij moest opnieuw opstarten
maar het beeld blijft groot en onder apparaat beheer staat nog steeds Geforce 8500GT met volgens mij uitroeptekens die geven toch ook de kleur geel aan of is het een vraagteken want dat kan ik niet zien

Hoi,

Dus als rechtermuisknop op buroblad klikt krijg je het nvidea configuratiescherm en daar is de resolutie niet te veranderen?

Hoi,

om zeker te zijn dat hij volledig uit is haal de netstroom eraf en druk 10 sec op de startknop(eventueel batterij eruit als het een laptop is)
Start op nieuw op en indien hij opstart in veilige modus geeft hij daarvan melding.
Indien dit niet zo is ga naar apparaatbeheer-beeldschermadapter-videokaart rechts klikken-installatie ongedaan maken en start opnieuw op.
Bij terug opstarten geeft hij melding nieuwe hardware gevonden-drivers worden geinstalleerd en vraagt om opnieuw op te starten.
Indien dit geen soelaas geeft zoeken we verder.

Succes

Gr. Jan

Hoi John

Ik heb alles gedaan en hij heeft alles weer opnieuw geïnstalleerd maar het heeft niet geholpen
Ik heb het idee dat het geen veilige modus is anders start windows toch niet op?
Ik zie nu ook dat ik de volgende melding krijg

NVIDIA Display settings are not available
You are not currently using a display attached to a NVIDIA GPU

Zou het toch aan de video kaart liggen dat die kapot is

Hoi,

Misschien een mogelijkheid om de kaart in een andere pc te proberen? Ik denk ook dat hij gewoon opstart en niet in veilige modus. Of een andere kaart in deze proberen.

Hoi,

om windows in veilige mode te laten draaien moet je opstarten via f8(bij mij toch) en die selectie maken,misschien zijn er situaties waarbij hij automatisch opstart in veilige mode maar daar heb ik geen weet van.

Het goede nieuws is dat jouw probleem nog voorgekomen is en de oplossing vind je via deze link,het is wel engelstalig maar dat zal wel geen probleem zijn denk.
Anders geef je maar een gil en help ik je verder.

Succes

Gr. Jan

Laatst bewerkt:
OJEE ik kan best wel engels maar hier kom ik niet uit

Het probleem is wel redelijk hetzelfde dat begrijp ik allemaal wel maar bij ons geef hij code 43 aan

dan komen ze met de oplossing wat er allemaal gedaan moet worden en dan.............. weet ik het niet meer lastig te begrijpen

moet ik naar een site toe om hem te verwijderen

Hoi,

naar die site moet je niet gaan tenzij het is om driversweeper te downloaden:dit dient om overbodige en conflicterende drivers uit je systeem te halen.

Maar heb nog een beetje verder gekeken op andere forums en blijkbaar zal je videokaart toch naar de vaantjes zijn.
Voor alle zekerheid zou ik hem toch proberen in een ander systeem of een andere videokaart in je systeem plaatsen en zien wat het resultaat is.
Wat je ook nog kan proberen is je monitor op een onboard aansluiting proberen.Dit is een videokaart die op je moederbord zit en zeker niet zo krachtig is als je aparte videokaart.
Als het resultaat negatief is en je wil een andere vga gelijkaardige vga aanschaffen zal het niet zo duur uitkomen bij de pc boer.

Succes en post wat er uit de bus gekomen is a.u.b.

Gr. Jan

sorry jongens
ik ben helemaal vergeten om jullie te informeren over de pc van mijn zoon
We zijn naar de dealer geweest en die heeft er naar gekeken en het was inderdaad de videokaart die kapot was
er is een nieuwe in gezet en hij werkt weer perfect
dank jullie wel voor al je steun en uitleg
groetjes anja
ik zet mijn status op opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan