PC blijft opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter rr66
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rr66

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
Mijn vrij oude pc (P IV) blijft na het XP scherm elke keer opnieuw opstarten. Heb gisteren Norton 360 verwijderd en Panda geinstalleerd. Verder geen rare dingen gedaan. Ik hoor ook geen piepjes ofzo.
De dagen daarvoor hoorde ik wel een piep op het moment dat ik in het scherm met de gebruikersprofielen kwam...
Kan ook niet meer in veilige modus opstarten...

Hoever precies kom je met opstarten en waar precies gaat het mis?

Hoever precies kom je met opstarten en waar precies gaat het mis?

Hij komt tot het scherm met het XP logo, lijkt dan verder te starten, maar schakelt vervolgens weer uit en in. Ik zie dan ook de lampjes op mijn beide disc-drives branden...

Start op van de XP cd
Ga naar de repair console
type chkdsk / r enter
type fixboot enter
type fixmbr enter

probeer het daarna nog eens

Start op van de XP cd
Ga naar de repair console
type chkdsk / r enter
type fixboot enter
type fixmbr enter

probeer het daarna nog eens

Ik zal eens kijken waar m'n xp schijf ligt en zal het eens proberen...:-)

Alvast bedankt voor je tip!:thumb:

Heb het geprobeerd. Op m'n ene drive reageert hij niet, in de andere krijg ik idd de mogelijkheid om van cd op te starten maar ook dan eindigt het weer met hetzelfde probleem: elke keer opnieuw opstarten wanneer het scherm met XP logo is bereikt...

Zag in andere threads dat het geheugen de veroorzaker zou kunnen zijn, maar de memorytest wordt zonder problemen voltooid.

Opstartvolgorde in de bios aangepast eerst?

Ik heb gedaan wat je adviseerde, maar zonder resultaat.Klopt het wel dat ik in de windows-directory bleef werken?
Anyway, het is dus nog exact hetzelfde...

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Wanneer het XP logo verschijnt komt er een halve seconde een error (met blauwe achtergrond, veel tekst dus niet te lezen wat er mis is)
En dan start hij weer opnieuw op.

Bij mij hielp het om gewoon met het windows cdtje een repair eroverheen laten lopen.

Lucas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan