Pc blijft rebooten (dringend hulp nodig)

• Onderwerp starter Onderwerp starter QLH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

QLH

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Hallo,

Ik zit met een probleem. Mijn computer blijft steeds opnieuw rebooten en ik kom niet eens in windows terecht. Telkens na het schermpje bezig met Windows laden begint ie uit zichzelf weer te rebooten. Ik kan niet in veilige mode opstarten alleen kan ik nog wel in mn bios komen

Het begon allemaal toen ik een usb 2.0 stick in mn (oude) pc stopte en toen kreeg ik de melding dat ik een snelle usb stick in een langzame poort stopte. Ik kreeg toen de melding om dit probleem op te lossen en ik klikte erop en toen begon de pc te rebooten.

Weet iemand wat het probleem is? Er staan namelijk hele belangrijke documenten voor school (scriptie).

Groeten,

QlH

Ik mag aannemen dat je die usb stick eruit getrokken hebt toen je opnieuw probeerde te starten? Heb je de pc al een keer helemaal uit gehad voordat je opnieuw opstarte?

De pc ging vanzelf rebooten en die usb stick zat er toen nog on. Daarna heb ik die eruit gehaald. Pc helemaal uitgezet en na een tijdje weer aangedaan, maar die blijft nog steeds rebooten

Met helemaal uitzetten wordt bedoeld dat je ook even de netspanning (230Volt) er afhaald door bv. de stekker eruit of de schakelaar op het stekkerblok omzet voor +/- 10 sec.
En dan weer opstarten.

Ja dat heb ik gedaan maar nog steeds blijft ie rebooten :(

Ik krijg allemaal mogelijkheden

veilige modus
veilige modus met netwerkmodelijkheden
veilige modus met opdrachtprompt

logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen
VGA modus inschakelen
laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)
active directory terugzetten (alleen windows domeincontrollers
foutopsporing modus

windows normaal starten
opnieuw starten

Ik heb alle veilige modussen geprobeerd maar hij blijft daarna rebooten.

Dan ben ik bang dat je maar 1 optie overhoudt......................

Hoi,

Heb je nog beschikking over een 2e pc, en de windows installatie cd?

Dan hang je deze schijf in die andere pc en stel je je documenten eerst veilig!

Kijk dan in de map i386 van de windows installatie cd en ga op zoek naar de bootbestanden ntldr, boot.ini, en ntdetect.com en als je een dualbootsysteem hebt ook het bestand bootsect.dos.

Kopieer deze bestanden en plak ze in de root (c:) van je hd die je er in hebt geplaatst. Deze bestanden zijn noodzakelijk voor een goede doorstart van je pc. Plaats nu de hd weer terug in je pc en kijk of je nu wel kunt opstarten! Zoniet kun je nog proberen om deze bestanden i.p.v de root de bestanden in de: windows>system32 map te plaatsen!
Succes..

foutopsporing modus < doe deze is als de optie van de bovenstaande niet werkt..

Hoi,

Foutopsporing modus doet het ook niet. Die andere opties zal ik van de week eens proberen, maar ik heb eerst enkele tentamens voor de boeg. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan