PC blijft rebooten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartuls

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
Hallo allemaal,

Computer: Dell Inspiron 530
Besturings systeem: Vista Ultimate
Probleem: PC blijft rebooten, balkje van Vista komt even bij het opstarten, daarna blue screen en reboot.
Opstarten in veilig modus lukt wel, alles doet het dan ook.
Na afsluiten en normaal opstarten wederom een reboot.

Reeds gedaan:
- Geheugen chips eruit gehaald en er weer ingezet. Geen effect.

- Nieuwe HD erin (jawel, splinternieuw) en geprobeerd Windows 7 pro te installeren.
Eerste deel van installatie gaat goed en vervolgens wederom een reboot loop.
Opstarten in veilige modus lukt nu uiteraard niet, Windows installatie is nog niet klaar.

Iemand enig idee wat het probleem is.
Lijkt me geen driver probleem, omdat ook bij een nieuwe installatie het probleem optreedt.

Mods: had even geen idee waar dit probleem te plaatsen, daarom maar onder Vista gezet.

Niet zo veel over te vertellen.
Het blijft te kort in beeld om een goede foutboodschap te lezen.

Na de poging tot installatie van Windows 7 komt er geen BSOD, de pc reboot dan en komt met opties voor veilige modus etc. Die zijn vrij zinloos, als je die kiest vertelt ie dat je normaal moet opstarten om de installatie af te maken.
Helpt niet echt natuurlijk...

Had je al een oude pc en die bleef maar rebooten en toen probeerde je windows 7 te installeren? Had je toevallig AVG als virusscanner op je oude pc?

Zo oud is ie nu ook weer niet .....
Ik verdacht de harde schijf, dus een nieuwe gehaald, meteen een mooie gelegenheid om over te stappen op Windows 7.
Een frisse start dus.

Nieuwe schijf erin gezet, Windows 7 schijf erin en installeren maar.... tot ie weer begon te rebooten.....

Ennuh, geen AVG, ik heb Norman als virusscanner. Die staat natuurlijk niet op de nieuwe HD.

O oke raar. Ik weet daar verder eigenlijk niet zo veel van...

hoeveel reepjes ram heb je? haal er eens 1 uit en probeer dan eens, als hij het dan nog niet doet zet de een er weer in en de ander er uit. Verschil?

Geheugen had ik ook al aan gedacht, was al met de stoelen dans bezig geweest. Geen effect.
Maar opeens had ik een helder moment. Het is toch een dell?
Dan heb je een partitie met wat test en diagnose software.
Kun je tijdens het opstarten bereiken via F12.
En inderdaad niets aan de hand met het geheugen.
Wel gaf de videokaart vreemde meldingen terug.

Andere videokaart erin gezet en het probleem was opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan