Pc blijft SOMS hangen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulmaster

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2003
Eyy,

Mijn pc:
AMD athlon 2800+
1024 ddr RAM geheugen van kingston
ASUS a7v600 moederbord
ATI radeon 9800pro 128 mb

Draait stabiel. Op mijn ADM zit een koelingset van zalman. De temp is na een tijd gegamed te hebben rond de 35 graden. Nu krijg ik alleen sinds korte tijd een melding als ik mijn pc restart of opstart:

Hardware monitor found an error, enter power menu for details. Press f1 to continue.

Ik heb een 420W voeding van enlight. (ACTIVE PFC)
Zoals als gezegd is de temp van me processor en in de kast goed. Weet iemand misschien wat het kan zijn?

GreetzZz pAuL

PS: ik krijg de melding lang niet altijd, alleen soms dus ik kan gewoon in windows komen en gamen zonder problemen, vond het alleen een beetje raar ;)

En heb je in de "Power menu" gekeken, wat er is?

Er staat helemal niks. Daar zijn de temps van me pc te vinden, me moederbord temp is rond de 30 cpu iets hoger

De waarden zin er normaal uit, en daardoor draait je pc ook lekker stabiel, als ik moet gokken wat een oorzaak zou kunnen zijn, dan ga ik even diep maar dan zou ik bijna denken dat de voeding bij koude start niet altijd de juiste spanning op je moederbord zet en daardoor wordt er door de monitor een verschil gedetecteerd en een melding gegeven.
Eigenlijk kan ik niets anders bedenken, ja een kapotte sensor ergens op je moederbord, dit zij dingen waar je weinig aan doet.
Mischien een firmware (biosupdate) dat daarna dit verholpen is maar niet zomaar doen hoor.
Ik zie (nog) niet echt de kwaad in van deze melding.

Hmm ok, ik heb wel de nieuwste moederbord versie, tenminste 6.0 als er niet alweer een nieuwere versie is ;).maar meestal heb ik de melding als me pc al een tijd aanstaat en als ik dan restart. Of als ik uit me bios vandaan kom. Als ik me pc opstart als die een tijd uit heeft gestaan, krijg ik de melding vrijwel nooit

Iedergeval bedankt voor snelle reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan