Pc blijft uitvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NienkeJoe

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Berichten
12
Hallo,
Daar ben ik dus weer.
Ik heb laatst een vraag gepost, omdat mijn pc uitviel tijdens het gamen
Hij begint nu in Windows zelf ook uit te schakelen en daarna een reboot.

Ik merk er helemaal niks van. Hij gaat gewoon uit, alsof de stroom eraf gaat. Daarna start hij weer op. Ik krijg dan, uiteraard, een scherm waarin ik kan kiezen in welke modus ik de pc wil starten.

Aangezien er een nieuwe, extra, ventilator in zit, wordt de pc niet meer warm. In het begin was dit namelijk wel zo. De cd's waren gloeiend heet en de kast was ook erg warm.
Nu is de pc helemaal niet zo warm meer, maar hij blijft zichzelf uitschakelen.

Ik heb overigens het vinkje weg gehaald waar je kunt kiezen of de pc zichzelf moet uitschakelen bij ernstige fouten. (zie vorige vraag -> antwoord)

Het lijkt mij geen softwarematig probleem meer.

Iemand een idee? En is die pc nog wel 'veilig' om mee te werken? (in de zin dat hij kapot kan gaan door het uitschakelen)

Groetjes Nienke
 
Hoi...

De themps ook daadwerkelijk gemeten met een progje?
Bijvoorbeeld pcwizard.
 
Goedemiddag,

Zoals frankwannet al meld hoe is het met de temp. En misschien is het ook even handig om te melden om welke hardware en voeding het gaat kan ook makkelijk zijn hier.
 
Ja, met speedfan.
Het systeem, dus het gemiddelde, is momenteel 34 graden Celcius. Hele normale temperatuur dus.
Ik heb dus nu internet open, speedfan, thunderbird van mozilla en msn op offline.

Gister ging de pc ook uit. Ik had toen helemaal niks open staan. Hij stond gewoon op Windows met de monitor op stand-by. Ik werkte dus niet met de pc.

Een tijdje geleden is hij dus bij de zaak geweest waar ik hem gekocht heb. Ze hebben er een extra ventilator ingezet en toen was het probleem opgelost. Zeiden ze.
Maar blijkbaar dus niet.

Ik heb een vrij nieuwe pc. Een i5 met Windows 7 64 bit.
 
Hoe weet ik welke voeding ik heb? Ik heb Everst Home 220 net gedownload, maar daar kan ik niks terug vinden over voeding.
 
Voor het kunnen bepalen van je voeding zal je daadwerkenlijk op de voeding moeten kijken.Dus kast los....;)
 
Ja, ik heb er nog garantie op. Gelukkig wel, want hij gaat maandag denk ik gewoon weer terug. Ze blijven maar staren tot ze iets gevonden hebben. Ik heb nog 2 andere systeemkasten, dus vervelen zal ik me niet hier.
 
Ik denk ook eerder dat je moet terugvallen op de garantie regeling.;)
 
Met het oog op garantie mag ik de kast zelf niet open maken. Er zit zo'n zegel op namelijk. Dus dat kan ik helaas niet voor jullie bekijken.
Het lijkt me echter wel logisch dat daar iets mis is. De kast is wel schoon, want een paar weken geleden hebben ze die, met het installeren van de ventilator, nog schoon gemaakt.
 
Hoi,

Ik zou dan inderdaad dit door de winkel laten oplossen onder garantie.
 
Ik hou jullie wel op de hoogte met wat het probleem is.

Bedankt voor de reacties tot nu toe!
 
Ja, ik maak overal een backup van vanavond. En dan gaat ie morgen maar heen!
Wordt vervolgd dus!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan