pc blijft vaak vast hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickos1989

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
als ik mijn pc opstart heb ik heel vaak het probleem dat hij heel vaak na het aanmelden van mijn acount vast blijft hangen (soms zelfs hiervoor al)

het gebeurt ook vaak als ik toevallig even weg ben het hoeft maar 5 minuten te zijn en dan wil ik de muis bewegen en kan ik hem weer volledig opnieuw opstarten met schijf controle en al.

je snapt natuurlijk dat het heel irritant is en ik wil graag van het probleem af hij heeft hiervoor nooit zo raar gedaan en ik heb zelf geen extreme verranderingen toegepast op mijn pc...

alvast bedankt groetjes nick

Heb je al es gescand op Spyware en meer van dat soort zaken? Hoe lijkt het met je temperatuur van je processor, videokaart en chipset ?

spyware enzo wordt hij vaak zat op getest maar temperatuur van procesor, videokaar en chip set enzo? hoe kan ik dat controleren

Dat kan je onder andere doen met Everest, de trial versie is te downloaden van lavalys.com

Moederbord Chipset VIA VT8753A Apollo P4X266A

Video kaart ASUS V9400-X V62.11 (128 MB)
3D Acceleratie nVIDIA GeForce4 MX 4000
temperatuur kan ik niet vinden

doe nu een stability test en zie nu wel de temp:

CPU loopt op was eerst 54 en nu zelfs 68 graden na 7 minuten

excelstor technology J240 blijft ongeveer gelijk en is 31 graden

motherbord blijft ook gelijk en is 28 graden

Welke processor heb je en op welke snelheid draait deze?

Processoreigenschappen
Fabrikant Intel
Versie Intel Pentium(R) 4
Externe Kloksnelheid 100 Mhz
Actuele Kloksnelheid 2000 Mhz
Type Central Processor
Voltage 1.4 V
Status Geactiveerd
Upgrade ZIF
Socket Aanduiding Socket 423

en de temp van me CPU is inmiddels opgelopen naar 74 graden

het type 423 komt me iegenlijk niet bekend voor, 478 wel. Gebrek aan kennis ?
Welke merk en type moederbord heb je?

Ikzelf denk dat je processor te warm word ....
Zit er veel stof op je processor koeler, en belangrijker misschien, draait je processorfan wel??

mijn 4 fans draaien die van mijn procesor ook maar ik merkte wel op dat de fan van mijn voedings ding niet draaide

is dat erg en zoja hoe kan ik dat oplossen

Je hebt 4 fans draaien en nog word die processor zo warm, of eigenlijk heet? zeker weten dat er iets niet deugt.
De koeler van je voeding heeft wel een belangrijke functie, nl de warme lucht uit de voeding(en voor een groot gedeelte uit de kast) te verplaatsen naar achteren zodat ook de voedingscomponenten de juiste koeling krijgen.

Hoelang is het geleden dat je pc-kast open hebt gehad?

De voedingskoeler kun je vervangen hoor! door een type met dezelfde grootte.
Let er wel op dat deze dan niet teveel lawaai heeft, want een computer met veel herrie werkt ook niet prettig ..

EDIT: heb zojuist gelezen dat een 1.8 Ghz een temperatuur kan/mág bereiken van 78 graden, daarboven is het over en uit!!,
mijn advies, blaas de kast volledig uit van stof, en wees er zeker van dat je processorfan voldoende snel draait, zo rond de 4000 toeren voor een 60x60 mm ventilator (effe checke met everest)

Laatst bewerkt:
heb gistere heel mijn kast schoon gemaakt en zag zelfs dat er 6 fans in zaten excl die van de voedin en procesor dus in totaal 8 hij is tot nu toe nog niet uit gevallen dus van mijn part probleem opgelost en anders hoor je het nog wel

zoiezo erg bedankt

Tjonge, 6 fans ... wat zul jij last hebben van een windruis zeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan