pc blokkeert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snuf25

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Hoi,
Ik zit met een behoorlijk vervelend probleem met mijn pc. Als ik langer dan een half uur erop werk, dan blokkeert het beeldscherm eerst, dan valt het beeld even weg en daarna doet hij het weer. Heeft hij dit enkele keren gedaan, dan valt de pc uit en start onmiddellijk daarna zelf weer op. Dat gebeurt meestal bij het werken op internet.

Bij word of andere programma's krijg ik vaak foutmeldingen waarna ik het programma moet afsluiten.

Ik heb norton als virusscanner, maar die vindt geen virussen. Via de website van symantec heb ik dan een scan gedaan en daar krijg ik volgend resultaat:

50321 files scanned, 4 file(s) infected on your disk drives.
No viruses were detected in memory.

Your computer is infected with at least one known virus or Trojan horse.
Search for the name of the threat(s) listed below on the Symantec Security Response site for removal information.
C:\WINDOWS\system32\rk.exe is infected with Spyware.Marketscore
C:\Documents and Settings\Sarah\Local Settings\Temp\temp.fr3F40\NavHelper\v2.0.4c\NHelper.dll is infected with SecurityRisk.NavHelper
C:\Documents and Settings\Sarah\Local Settings\Temp\temp.fr3F40\NavHelper\v2.0.4c\NHUninstaller.exe is infected with SecurityRisk.NavHelper
C:\Documents and Settings\Sarah\Local Settings\Temp\temp.fr3F40\NavHelper\v2.0.4c\NHUpdater.exe is infected with SecurityRisk.NavHelper

Ga ik kijken bij de documenten van Sarah, dan vind ik geen local settings :confused: Ik ben dan ook geen pc-expert :o en weet niet hoe ik nu verder moet.
Via de website van symantec heb ik ook al gekeken hoe ik dat 'securityrisk.navhelper' weg kan krijgen, maar dat lukt me niet.

HEEEEELP!!!

bedankt rve123, ik ga er eens naar op zoek.
Mag ik die bestanden dan gewoon wissen???
Of pak ik het best anders aan?

Probleem :(
Dat marketscore-ding is al verwijderd ondertussen. Nu nog dat ander navhelper-beestje. OP de site van symantec staat het volgende:

Ga naar 'control panel' en dubbel click daar op add or remove programs. En dan NavHelper clicken.

Ik vermoed dan dat het gaat over het configuratiescherm en de map software. Maar hier staat helemaal geen NavHelper in die lijst :confused:

Dan staat er ook nog iets van de volgende bestanden te verwijderen:

HKEY_CURRENT_USERS\Software\NavExcel Ltd
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NavExcel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\NavHelper

Maar ook deze vind ik niet terug op mijn pc.

En nu???

Geplaatst door Snuf25
Ga naar 'control panel' en dubbel click daar op add or remove programs. En dan NavHelper clicken.

Ik vermoed dan dat het gaat over het configuratiescherm en de map software. Maar hier staat helemaal geen NavHelper in die lijst :confused:
Dit klopt inderdaad, maar je hebt hem al anders verwijderd. Hierdoor staat die er niet meer tussen.

Dan staat er ook nog iets van de volgende bestanden te verwijderen:

HKEY_CURRENT_USERS\Software\NavExcel Ltd
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NavExcel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\NavHelper

Maar ook deze vind ik niet terug op mijn pc.
Dit zijn registersleutels. Als je niet veel van het register weet zou ik hier lekker uitblijven.

Doe even die eerder genoemde online scans voor de laatste resten. Wel even autoclean aanvinken.

Ik ben nu de scan aan het uitvoeren via housecall...
Hopelijk haalt hij het laatste er ook nog uit.

Bedankt rve voor je advies!

Graag gedaan en laat nog even weten of het is gelukt. Zo niet, dan zal ik verder helpen.

:( De scan gaf geen resultaten.

Weet iemand ook waaraan het kan liggen dat mijn scherm geregeld blokkeert? Heeft dat te maken met dit virus?
Ik kan hooguit een half uurtje ongestoord werken en dan ineens blokkeert het scherm. Mijn cursor beweegt nog, maar ik kan niks aanklikken. Dan ineens krijg ik een zwart scherm en daarna kan ik weer voort werken.

Dit blokkeren komt steeds sneller na elkaar. De laatste stap is dat de pc zichzelf reset. Heel vervelend. Ik weet niet of dit met een virus of met iets technisch te maken heeft (koeling of zo???)

Ik voer momenteel nog even de scan van symantec uit. Effe kijken of dat virus er nog steeds is en verder verspreid is. Never know.

De scan op symantec geeft nog steeds drie geïnfecteerde bestanden aan.
Zou een format C geen betere oplossing zijn om eens grote schoonmaak te houden. Dat is weeral een half jaar geleden gebeurd...

Halli hallo,

Het is dan toch uiteindelijk gelukt om dat beestje van mijn pc af te krijgen. Ik heb een programma, genaamd Hitman Pro, laten draaien en die heeft alles wat teveel was van mijn pc gehaald.

RVE 123, heel erg bedankt voor je tips!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan