Pc boot cd maken vooor oude PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

JonasRetro

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2012
Berichten
159
Hallo
Ik wil op mijn oude pc Linux Mint zetten
Ik brande een DvD.
En toen kwam er "Checking for boot cd"
No bootable CD found

Ik weet dus niet goed wat ik moet doen
Of is het omdat ik het deed op een nieuwe PC?
Ik heb dit gevolgd:




Mint op de goede manier op een DVD branden
1. Als u Mint hebt binnengehaald (gedownload), dan wil u het ISO-bestand branden op een DVD. Dat moet niet rechtstreeks, maar op een speciale manier. Hieronder leg ik die manier uit.
Om verwarring te voorkomen, kunt u in Windows beter niet uw normale brandprogramma gebruiken (hoewel deze speciale brandmethode waarschijnlijk ook wel ergens in het menu van uw normale brandprogramma staat).
Deze gebruiksaanwijzing legt uit hoe u de speciale brandmethode kunt toepassen in Windows en Mint.
Branden in Windows XP, Windows Vista en Windows 7
2. Voor het branden onder Windows doet u het volgende:
a. Download en installeer ImgBurn (*klik*). Let tijdens de installatie wel goed op, dat u geen overbodige rotzooi mee installeert: u hebt alleen de "kale" ImgBurn zelf nodig….
b. ImgBurn gebruikt u als volgt (*klik*).
Tip: verlaag de brandsnelheid (Write speed) naar 4x, voor een betrouwbaarder brandproces. Dit is belangrijk, sla dit niet over! Branden van een DVD op 4x veroorzaakt de minste brandfouten en biedt dus de grootste kans op een goed eindresultaat.
c. Na het branden kunt u nog even de DVD zichzelf laten controleren op integriteit (zie rechterkolom). Maar u kunt ook direct aan de slag: u kunt Mint als volgt installeren.
Branden in Mint
3. In Mint kunt u het brandprogramma Brasero gebruiken.
Veel mensen weten al, dat het verstandig om de brandsnelheid te verlagen bij het branden van schijfjes. Maar bij het branden van beeldbestanden (images, zoals iso’s) in Brasero, is het niet direct duidelijk hoe u dat kunt doen.
Welnu, de truc zit ‘m in de knop Eigenschappen naast de geselecteerde schijf. Klik daarop en u kunt de schrijfsnelheid instellen.
Kies de laagste snelheid en uw schijf zal vrijwel zeker geen fouten bevatten
 
hoi hoi
even klein vraagje tussen door.
zit er in de oude pc wel een dvd speler ????
zo niet dan zal een dvd dus niet werken in een cdrom drive.
 
Laatst bewerkt:
Ja want op de XP wat er nu nog opstaat kan ik zien wat er op de schijf staat
 
Anders vraag:

heb je de dvd wel als ISO gebrand? Dus ik weet niet met welk proggie je gebarnd hebt, maar kies voor Image burn.
Brand de ISO op de allerlaagste stand.

Verder de vraag welke je hebt gedownload en gebrand? Een oude pc kan NIET de nieuwste Mint aan, je zult de light xfce moeten hebben. En dan Mint XFCE 13 LTS.
 
Ja dat deed ik
Ik heb die genomen dat ze zeggen de Ideale vervanger voor XP
 
In ImgBurn wel de juiste optie, dus "Write image file to disc" gebruikt? "Write files/folders to disc" is namelijk niet de juiste optie.

Tijs.
 
Ja dat deed ik
Ik heb die genomen dat ze zeggen de Ideale vervanger voor XP

Ik vroeg ook nog het volgende:
Verder de vraag welke je hebt gedownload en gebrand?

Meer specificaties van je computer zou welkom zijn. Dat Mint XFCE de beste vervanger voor XP is, is wel juist.....maar je pc moet het wel aankunnen.
Is het echt al een oudje met bijv. 128 MB geheugen, gaat het echt niet werken.

Dus vandaar mijn vraag om meer specificaties pc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan