PC Boot niet hoewel onderdelen vervangen zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

spree

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Zoals de titel al aangeeft boot mijn PC niet. Een tijd geleden viel hij plots uit, toen heb ik mijn voeding vervangen wat niets uithaalde. De computer ontving geen stroom (led's op mobo werkte niet), dus heb ik hem naar een computerwinkel gebracht. Zij hebben het moederbord, geheugen en de processor vervangen. Nu zitten enkel nog mijn oude videokaart en harde schijf erin.

Gisteravond startte ik hem op, en heb ik alles opnieuw geïnstalleerd met gebruik van de bijbehorende cd's. Gedurende 2 uur heeft hij zonder problemen gefunctioneerd. Zojuist start ik hem weer op, en na ongeveer 10 minuten viel hij plots uit. Weer precies hetzelfde probleem, de computer ontving geen stroom. Ik heb toen onmiddelijk in de computerwinkel mijn al geruilde voeding ingeruild voor een nieuwe van een ander merk, en deze gelijk aangesloten. Nu branden de lampjes op het moederbord wel, maar gaat de computer nog geen halve seconde aan voor hij weer uitvalt (ik zie geen beeld, de Fan geeft alleen een kick en er gaan wat lampjes aan en gelijk weer uit op het moederbord).

Is het mogelijk dat de videokaart of harde schijf dit probleem kunnen veroorzaken?
Is mijn moederbord nu weer naar de filistijnen of is dit nog werkend te krijgen?

Alvast bedankt voor uw tijd,

Jan-Willem Evenblij

Specificaties

Moederbord: ASUS P7H57D-V EVO
Processor: Intel I3
Videokaart: MSI NX7800GTX
Voeding: Power X2 standard edition 450W
Harde schijf: Maxtor DiamondMax 10

ps. Mijn huidige PSU zit aan mijn moederbord vast met een 24pins, en een 4pins waar een 8pins ingang zit. Mij is verteld door de computerwinkel dat dit niets uitmaakt ivm mijn processor, maar ik meld het toch voor de zekerheid.

Laatst bewerkt:
Hoewel er nog niemand heeft gereageerd laat ik toch even de oplossing achter, want ik zie veel mensen met hetzelfde probleem maar zonder oplossing. Het betreft een defecte videokaart. Wanneer ik mijn videokaart eruit haal en via de onboard graphics boot start alles zonder enig probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan