pc boot niet, maar met cd wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
408
kzit met volgende (rare) probleem,

kben net naar een lanparty geweest en er is daar "iets" me menne pc gebeurd, want plots wilde hij nietmeer opstarten, iets van ntdrl ofziets, waarschijnlijk door systeembestand die plots verdwenen zijn.
Ik kreeg dit probleem niet opgelost, tot ik wou formateren, ik stak windows xp in de pc en herstarte, dan moet je normaal op een toest duwen om de installatie op te starten, nu was ik echter te laat me da duwen en sloeg hij dit dus over en ging verder met het booten van de schijf, dit ging normaal niet, maar nu plots wel.

Dus kort samengevat: pc boot NIET, maar met xp cd erin (zonder dat er ook maar iets van de cd wordt geladen of opgestart) start diezelfde windows WEL

Iemand een verklaring en oplossing voor dit probleem?

Greetz
 
Dit heb ik ook gehad met de pc van mijn zoon .

Op de een of andere manier is je ntlrd bestand gewist .

je kunt hem terug zetten door te copieren vanaf je xp cd .

Start op via de XP cd-rom
Ga met R naar de restore functie.
Kies de installatie van windows meestal C:\windows

Geef dan de volgende DOS opdrachten in :

CD .. (om te wisselen naar c:\)
Dir
Copy D (= cd rom drive):\I386\NTLDR
Copy D:\I386\NTdetect.com
(Nogmaals) dir om te bevestigen dat de bestanden zijn gekopieerd.

EXIT en heropstarten


Dit werkte prima voor mij .
 
het lijkt me een perfecte oplossing, maar als ik boot van de cd en in de restorefuntie ga, vraagt hij het administratorpaswoord, maar wat ik ook ingeef, het paswoord is altijd fout, ik heb al alles geprobeert, paswoord veranderd, hoofletters, geen hoofletters, shiftlock gecheckt, azerty/qwerty gecheckt, maar niets werkt, iemand een idee aan wat dit kan liggen? Of waar ik men admin paswoord dan moet aanpassen ofzo want zoals ik het nu gedaan heb, gaat het dus niet.
 
Had je wel een password ingevoerd dan? heb je het al geprobeerd met nix in te vullen?
 
oplossing van het verhaal, de bootsector was kapot, hardeschijf ligt in de vuilbak :D
 
bwa die is al meer dan 2 jaar oud, dus der is weinig kans dattek daar nog garantie op heb e, twas toch meer een oud 40gigske ;) nu hebbek een raptorreke en ik kan u garandere, eens da ge da hebt, wilde nix anders meer
in ieder geval allemaal weeral merci voor de hulp!
tot binnekort :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan