PC boot niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sigert

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2005
Gisteren is mijn pc vastgelopen en heb ik op de reset knop gedrukt. Met als gevolg dat ik nu geen beeld meer heb en mijn pc niet meer opstart. De ventilatoren starten wel allemaal op alsook de hardeschijf.

Ik heb volgende dingens geprobeerd zonder succes:
andere voeding
pc uitelkaar gehaalt en terug ineen gestoken
bios gecleared
zonder grafischekaart gestart en terug ingestoken
zelfde met ram

PC zegt geen piep bij het opstarten.

hopelijk kan iemand van jullie mij helpen.

Systeem:
Intel P4 3.0Ghz socket 478
Abit IC7-G
Geforce FX5700 Ultra
2*512 Dual channel 400Mhz
watercooling thermaltake bigwater 12cm op processor
Q-TEC 650W
C:\ ==> Maxtor 40 GB ATA133
D:\ ==> Maxtor 160 GB SATA150
E:\ ==> CD-R/-RW
F:\ ==> externe LG DVD+-R/+-RW dual layer
G:\ ==> LG DVD-ROM
H:\ ==> virtuele drive
I:\ ==> Seagate 40 GB ATA133

Lijkt mij beter om eens even te controleren of je reset swits niet is blijven hangen.
Haal de verbinding van de reset swits even los van je moederbord.

Bij schoonoudertje hebben ze ook zo'n vaag probleem gehad. Heb toen oo alles losgekoppelt, bios geresset en heel die handel.

Hielp allemaal niet.

Daarna heb ik de pc gewoon een dag zonder spanning gezet. Volgende dag weer voeding erop en hij deed het weer

ik vermoed dat je grafische kaart het loodje heeft geleg...probeer eens met een andere vga kaart op te starten...succes

Alvast bedankt voor de antwoorden. Ik heb nog geen tijd gehad om deze oplossingen te proberen maar ik zal dit straks zeker doen.

Ik heb het ook al met een andere grafische kaart geprobeerd. dit was ik nog vergeten te melden.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat mijn reset knop blijft hangen want dan zou hij toch vanzelf herstarten of dergelijke?

de ATX reset ga ik zeker eens proberen.

Ik heb een atx reset geprobeerd en nog steeds start mijn pc niet op. heb ook eens de reset knop losgemaakt zonder succes.

nog andere mogelijkheden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan