PC boot niet met nieuwe GPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghoxer

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2011
Hallo,

Afgelopen week heb ik een nieuwe GPU gekocht. Als ik deze in mijn PCIe slot stop, weigert hij om te booten. Met mijn oude GPU heb ik geen probleem. Hij heeft het deze week plotseling 1 keer gedaan, heb toen Battlefield 4 kunnen spelen op ultra maar de dag erna kreeg ik hetzelfde probleem. Ik heb de videokaart bij een vriend getest en daar werkte hij wel goed. Ook al een nieuwe voeding gekocht (Seasonic G-serie 550W).

Specificaties:
Intel i7 860
MSI P55-GD65 (MOBO)
MSI R9 280X (GPU)
Seasonic G-serie 550W

Filmpje van het probleem: [video=youtube;GRHOAzGb2-w]https://www.youtube.com/watch?v=GRHOAzGb2-w[/video]
Heb de 6 en 8 pins er extra uitgelaten, ook met de 2 voedingskabels gaat het mis.

Wat te doen? Nieuw MOBO?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Misschien even handig om de aanwezige hardware te melden ;) maar het is ook niet verstandig om als de pc aan is om de videokaart er uit te trekken.

Tja als de videokaart bij je vriend het wel doet en als je vaker zo onderdelen verwijderd dan zou inderdaad je moederbord defect kunnen zijn

Laatst bewerkt:
Hoi,
Maar het is ook niet verstandig om als de pc aan is om de videokaart er uit te trekken

Had al verwacht dat ik zoiets te horen zou krijgen, maar aangezien de PC praktisch uit stond heb ik het risico maar genomen. Ik zal het in ieder geval ook nooit meer doen :p

Hoi,

als ik het goed zie mis ik wat heb je extra voedingskabels op de videokaart aangesloten de 6 en 8 polige dus

Heb de 6 en 8 pins er extra uitgelaten, ook met de voedingskabels erin doet hij het niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
heb je ook een BIOS reset gedaan na het plaatsen van de nieuwe videokaart?

De stroomaansluitingen moet je wel aansluiten, anders heb je geheid problemen met booten.

Ja ik heb een reset gedaan. Zoals hierboven vermeldt, ook met de 6 en 8 pins erin functioneerd hij niet.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Kan je bij iemand je geheugen en processor testen doen die het daar wel dan kan je zelf denk ik de conclusie wel trekken

Ben erachter gekomen dat het met de PCI slot te maken heeft. Blijkbaar kan mijn GPU niet goed in het PCIe slot gestoken worden, vandaar de 'kortsluiting' denk ik. Als ik de GPU op een bepaalde stand zet, boot hij op (zit er momenteel op). Maar de volgende dag met precies dezelfde stand heb ik weer hetzelfde probleem.

Hoi,

Kijk dan worden we alweer wat wijzer:thumb: ik zou alles even uitbouwen zodat je kan zien waarom hij niet goed erin gaat dat zou ik even zo bekijken

Heb gisteren de PC al uitgebouwd en alleen de cruciale onderdelen getest. Hij wilde zo nu en dan wel eens opstarten met de GPU erin, maar niet constant. Het leek ook niet alsof er een bepaalde stand was waarin hij het deed.
Het grote probleem is dat ik nergens een P55 moederbord heb liggen om te testen of het daadwerkelijk aan mijn mobo ligt. Op Tweakers is ook nergens een goedkoop bordje te vinden (V&A)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan