PC boot niet met sommige keyboards

Status
Niet open voor verdere reacties.

phunkhead

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2017
Hallo,

Mijn systeem draait op windows 10 pro 64bit en heb een logitech G710+ keyboard en Steelseries APEX M800 keyboard.
Wanneer dit toestenbord ingeplugged is op een usb aansluiting rechtstreeks op het moederbord of via een power hub, dan weigert mijn pc te booten. Hij blijft in een loop hangen in het opstartscherm (nog geen windows boot).

Het probleem is begonnen met met men oude windows 7 systeem. Plots weigerde men G710+ te werken. De verlichting begon aan en uit te vallen. Toesten werkten niet meer.
Opnieuw opstarten hielp niet. Het toestenbord en muis waren aangesloten op via powered usb hub. Deze kon natuurlijk ook voor problemen zorgen, dus het keyboard en muis aangesloten rechtstreeks op de pc. Zelfde probleem.
Ik heb een de keyboard drivers en de Logitech gaming software verwijderd, gereboot en opnieuw geinstalleerd. Idem probleem.
Sluit ik men bejaarde logitech G15 aan dan werkt alles perfect.
Het keyboard eens aangesloten op een andere pc. Deze herkende het keyboard direct en installeerde de drivers. Maar toch werkte het keyboard niet. Dus toch een defect keyboard?!
Opnieuw nog wat zitten proberen met drivers op de originele pc met verschillende blue screens tot gevolg.
Aangezien ik nog een SSD had klaarliggen met windows 10 erop, wou ik dit ook eens testen. Opgestart met enkel de G710 en muis gaf geen probleem, windows bootte mooi op, het toestenbord werd herkend en de drivers werden geinstalleerd.
Het keyboard getest en werkte opnieuw!! Maar enkele seconden later begon terug de verlichting uit te vallen en weigerden de toesten opnieuw te werken. Grr.
Opnieuw opgestart gaf terug een loop in het opstartscherm. Het keyboard losgekoppeld en met de oude G15 aangesloten opgestart. Booting was ok. Eens windows 10 was opegstart, de G710 ingeplugged. Het keyboard werd herkend en werkte terug maar begaf het opnieuw enkele seconden later.
Ik dacht nu zeker dat het keyboard defect was.
Een nieuw keyboard aangeschaft, de steelseries APEX M800. Keyboard aangesloten op usb moederbord, opnieuw dezelfde loop in het opstarten, grrrr.
Opgestart met de G15 en in windows de M800 aangesloten, keyboard werd gezien. De software geinstalleerd en werkt perfect!
Opnieuw eens gereboot, terug de loop!!
Ik had ook gelezen dat het mogelijks de BIOS zou kunnen zijn en heb deze eens gereset, maar helaas.

Het enige probleem dat nu nog is, is het niet opstarten met de M800 aangesloten.
Mocht iemand mij hiermee kunnen helpen....

Gegroet,
Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan