PC boot niet (ram/harddisk error)

Status
Niet open voor verdere reacties.

strangehobby

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2015
Ik heb mijn videokaart vervangen omdat mijn andere videokaart kapot was gegaan. Nu kan ik mijn pc niet meer opstarten via mijn harddisk (OS:WINDOWS7) omdat ik een zwart scherm krijg na het dell logo. Het is nu wel mogelijk om via een usb stick ubuntu (linux) op te starten. Om een of andere reden zegt ubuntu dat mijn ram 2gig is terwijl dit eigenlijk 5 zou moeten zijn (4ram poorten waar 2x 2gig + 1x 1gig inzit en er is dus 1 lege poort). Ook is er een probleem wanneer ik geen ram in poort 2 doe dat hij piept (de code dat er iets mis is met het ram geheugen). Weet iemand hoe ik ervoor zorgt dat ik 5 gig ram krijgt en/of mijn harddisk probleem kan fixen?

Probeer Windows te starten in veilige modus, waarschijnlijk krijg je geen beeld door een conflict met de drivers van de oude videokaart.
Dus druk F8 meermaals ( kan ook F10 of F12 of een andere F-toets zijn ) tot je een opstart-menu krijgt en kies voor "Opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden".
Als het goed is zou je dan wel beeld moeten krijgen als de nieuwe kaart op de juiste manier is aangesloten ( event. met een extra voedings-aansluiting )...

Ik heb een probleem met in de veilige modus te komen. ik heb iedere f knop al uitgeprobeerd terwijl het volgens mij f8 hoort te zijn. Ook heb ik na f12, wanneer ik het boot menu krijg van uit waar ik mijn pc wil opstarten (usb,dvd,harddrive) op esc duw en daarna f8 geeft ook geen goed resultaat. :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer dan een opstart-herstel uit te voeren.
Gebruik een installatie-cd/dvd of opstartbare usb-stick van de ge:installerde Windows-versie en start daarmee op via F12.
Na het laden van de Windows-bestanden wordt er onderin het scherm getoond welke toets je moet indrukken om de herstel-console te starten.
Doe dat en volg vervolgens de aanwijzingen op het scherm.

Probeer dan een opstart-herstel uit te voeren.
Gebruik een installatie-cd/dvd of opstartbare usb-stick van de ge:installerde Windows-versie en start daarmee op via F12.
Na het laden van de Windows-bestanden wordt er onderin het scherm getoond welke toets je moet indrukken om de herstel-console te starten.
Doe dat en volg vervolgens de aanwijzingen op het scherm.
Ik zal dit proberen heb het alleen nu even druk dus zal waarschijnlijk pas morgen avond resultaat hebben. Hopen dat dit lukt en bedankt

Is die disc wel bootable..?
Je kunt anders ook een opstartbare usb-stick makern.
Ik kan je ook wel aan een originele Windows-cd van Home Premium helpen ( als ISO-bestand in 32 of 64 bit ) als je die nodig hebt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan