PC boot niet vanaf XP Cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

webrik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Ik wil WinXP op een pc installeren, maar mijn cd (ik weet zeker dat hij bootable is, dit heb ik meerdere pc's geprobeerd) wordt niet als bootable ondersteund door die pc, in het BIOS van die pc kan ik ook geen bootvolgorde ingeven. Dus ik denk dat de pc niet vanaf de/een cd kan booten. Kan ik met een bootable cd toch met bootdisks werken, en zo ja, hoe werkt dat?

Alvast heel hartelijk bedankt

Kan je echt niet de boot-volgorde wijzigen? Kan je de optie niet vinden?
Kijk anders in de handleiding van je moederbord, daar staat het ook in.
Als je hardeschijf voor je cd / dvd speler staat, moet je dat wel wijzigen als mogelijk.

Kan je echt niet de boot-volgorde wijzigen? Kan je de optie niet vinden?
Kijk anders in de handleiding van je moederbord, daar staat het ook in.
Als je hardeschijf voor je cd / dvd speler staat, moet je dat wel wijzigen als mogelijk.

Nee, het is al een hele oude pc, en onder geen enkele optie staan bootvolgorde, alleen een plaats waar je kan kiezen of floppy 1 1.44 of een ander aantal MB is, daar staan ook geen cd's :(

Wat voor type/merk pc is het? Bij sommige zoals Dell kun je met F12 een menu oproepen om aan te geven waarvan je wil opstarten.

Wat voor type/merk pc is het? Bij sommige zoals Dell kun je met F12 een menu oproepen om aan te geven waarvan je wil opstarten.

Weet ik niet, staat niets op, maar het heeft nergens opties voor booten vanaf cd

Als die PC echt zo heel oud is, kan Win XP daar dan uberhaupt wel op draaien?

Het klinkt als een oude Compaq waar de BIOS oorspronkelijk op een kleine partitie stond. Als die partitie is weggehaald dan kan je echt niet meer de BIOS in of je moet die partitie eerst herstellen ...via diskettes.
Even zoeken waar je diskettes kan downloaden en hoe je ze moet installeren.

Het is geen oude compaq, maar ik ben met de 4 opstartdiskettes gaan klojen, maar dat werkt ook niet. Verder heb ik wel ik het BIOS de opstartvolgorde gevonden, maar die stond al op CD,A,C dus daar heb ik niets aan. Ook heb ik via een andere pc geprobeerd te installeren, dus HD ergens anders in hangen, daar krijg in WinXP wel geinstalleerd en opgestart, maar zodra ik hem weer in de oude pc hang, krijg ik eerst het windows logo met dat gekke balkje (het bootscreen) en zodra normaal het log-in scherm zou komen krijg ik een wit knipperend balkje op een zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan