pc boot weer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabre

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2006
ik heb het volgende probleem met mijn pentium 3 996 Mhz.
Na het gewoon opstarten kan ik geen software meer installeren. Het venster om aan te klikken om het installeren verschijnt wel, maar zodra je dit aanklikt, reboot de pc. Dit ongeacht welke software. Op de pc draait XP professional. Wie kan mij hierbij helpen??

Het probleem is ontstaan na een "actie" van jou.....
Welke actie dat was, kan alleen jij aangeven. Het kan varieren van het binnenhalen van een virus naar het verwijderen van een stukje Windows tot en met het downloaden / upgraden van software waardoor "ergens" iets mis is gegaan.

Als je geen flauw vermoeden hebt welke actie debet is aan het probleem, dan zou een iets ouder herstelpunt activeren wellicht een optie kunnen zijn.

Dat rebooten is het verhullen van een systeemfout. Deze kun je als volgt zichtbaar maken:
Mijn computer, rechtermuisknop
Dan kies tabblad geavanceerd
klick op de onderste button 'Opstart en herstelinstellingen`
Haal het vinkje weg bij 'automatisch opnieuw opstarten`

Als het goed is krijg je ipv opnieuw opstarten een (bekend van 98) Blauw scherm. Daarop staat dan de foutcode. Schrijf die op, en zoek verder

ik heb de pc 2e hands gekocht, toen draaide deze normaal ( althans, schijnbaar ,zoals het nu blijkt ) Ik heb het vinkje weggehaald om te voorkomen dat deze bij een fout reboot. Echter , het blijft hetzelfde.Zodra je op het knopje van install( van willekeurige software) drukt, is het net of je op de reset knop drukt.
Ik krijg toch het idee dat het moederbord niet helemaal oke is.: ....

Advies:
haal geluidskaart / modem / netwerkkaart (voor zover allemaal aanwezig) eruit en formateer de C schijf. Reboot en RESET het bios. Bouw 'm daarna opnieuw op zonder genoemde kaarten.
Blijft íe een dag stabiel? Dan een kaartje erin, enz.

Welkom op Helpmij. :)
Je vraag is verplaatst naar de juiste sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan