Pc bouwen - controle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vermin

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo, ik wil een pc samenstellen, en ik denk nu dat ik goede onderdelen bij elkaar heb gevonden die ook bij elkaar kunnen.
Ik ben alleen niet zo heel erg goed met hardware, en van koelingen en voedingen weet ik helemaal weinig af, dus wil ik graag of iemand kan controleren of ik nu een goed systeem heb.
Mijn voeding is zeker overkill. Als ik goed heb geschat heb ik eigenlijk iets van 800 Watt nodig (ik ga nog een of twee PCI dingen aansluiten ooit, en een blu-ray lezer, maar dat maakt dacht ik niet zoveel uit). Ik deed maar gewoon 1200 Watt, scheelt maar 27 euro:confused:. Weet ik meteen zeker dat ik die voeding niet zo snel zal vermoorden door een te klein wattage.

Maar waar ik vooral mee zit is de koeling. Ik weet echt niet of ik nu wel genoeg koeling heb of wat...

En ik heb het gevoel alsof ik iets ben vergeten...
Het lijken zo weinig onderdelen.

Aopen Kast
Chieftec 1200 Watt Voeding
Radeon HD 4850
Core 2 Duo E8400 (boxed)
2x Kingston 2 GB DDR2 Ram
Lite-on DVD/CD brander
MSI P45 NEO F Moederbord
Samsung Spinpoint Harde Schijf
Zalman 120 mm fan

1.. neem een andere voeding 1200 wat is een enorme overkill en 800watt ook al je kan beter een voeding van chieftec nemen van 650 of 750 watt ofzo..
2.. neem ander geheugen van dat geld wat je over houd van je voeding... zoals: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-047427 dat

voor de rest mooie keuze:cool:

Dan had ik het wattage wat ik had geschat wel HEEL erg verkeerd geschat.
Ik kwam uit op minstens 800 Watt:p

Zal 650/750 Watt ook genoeg zijn als ik dus later een PhysX (AGEIA) kaart en een blu-ray lezer (misschien een brander) erin zet?

makkelijk.. als je van een goed a merk een 600 watt voeding hebt kan je er al 2x een 8800gtx aan hangen:thumb:

Hoi,

Ik zou indedaad voor een a-merk voeding gaan van 700 A 800W (Chieftec is volgens mij een a-Merk)
En ik weet niet waar je de pc voor wil gebruiken maar als het voor games is zou ik een moederbord nemen die crossfire ondersteund kan je altijd nog eventueel een tweede kaart erbij zetten en dacht dat het bij deze niet kon.

Modag
Ps in de kast kunnen twee 12cm ventilatoren in die zou ik dus ook plaatsen voor een goede luchtflow.

Laatst bewerkt:
1200 Watt is genoeg voor 2 van deze PC's:)

Ik zou zelf de standaard koeler vervangen door een stille Zalman of Arctic freezer

Moet er nog een operating system bij?

Ron

OS hebben we nog wel ergens liggen.
Kan eventueel nog wel ergens goedkoop aankomen.

Dus met 700 watt heb ik genoeg voor dit systeem + 2e HD4850 + PhysX kaart + blu-ray?
(Stop ik er wel natuurlijk een ander moederbord in)

Hoi,

Ja hoor volgens mij geen probleem.

Succes met de aankoop.

Modag

@merijntje wat is er mis met dat kingston geheugen .... ?

Bedankt jongens
Ik kreeg op een ander forum nog een tip een kast te nemen van aerocool met ingebouwde fans.
Denk wel handig, omdat ik er zo weinig verstand van heb.

Laatst bewerkt:
die aerocool kasten zijn hartstikke mooi MAAR alle fans die erin zitten maken wel wat lawaai maar dat is jou keuze;) je zou ook nog voor een antec nine hundred of een three hundred kunnen gaan waar ook standaard fans inzitten;)

Dan ga ik liever voor de three hundred, die is toch ff wat goedkoper dan die nine hundred.
Kan ik ook fans op de voeding aansluiten of alleen op het mobo?
Als ik op voeding kan, zou het dan nog handig zijn om een paar extra fans te nemen?
Die Antec kan nog 3 optionele fans.

neem dan nog 2 extra fans erbij alle bij in de voorkant;)

EDIT: je kan ook inderdaad ook nog fans op de voeding aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan