PC Bouwen i7 4770K of (wachten)4820K

Status
Niet open voor verdere reacties.

TiesWester

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Berichten
24
Goedenavond luitjes,

Wil binnenkort mijn PC gaan bouwen, maar tjonge, wat een keuze. Dus graag had ik wat hulp gehad van jullie luitjes :)

Ik heb al(Gekregen):
-Corsair VengeanceLP 8 GB RAM

Zoals waarschijnlijk wil ik er waarschijnlijk een 4770K ingooien... (Of zal ik wachten op 4820k?)
Als koeling wil ik een Corsair Hydro Series H110, lijkt me wel een fijn ding.
Voeding: Tsja, Zat de denken aan XFXPRO850W
CPU: Ik krijg binnenkort een GTX680OC 2GB, en tot die tijd doe ik het wel met de Intel HD4600
Moederboard: Dit is een moeilijke, voor de 1150 komt er veel nieuws uit, enig idee welke een mooi prijsje heeft, en veel mogenlijkheden heeft? (MSI Z87 MPOWER?)
HDD/SSD: Heb nog een 1TB WD liggen, SSD kijk ik wel, heeft geen prioriteit
Case is niet zo belangrijk. Zoek last-minute wel iets uit waar die h110 in past

Graag opmerkingen, aanmerkingen, enz.
WAT VINDEN JULLIE?:p

grt, ties
 
Laatst bewerkt door een moderator:
4770K is goed genoeg voor gamen,
Voor de rest de MSI gaming moederbord heeft wel leuke features. http://www.msi.com/product/mb/Z87-G45-GAMING.html

Als ik jou was zou ik zeker voor een SSD gaan. Al is het maar 120GB.
En de voeding is iets te groot? Of ben je van plan later 2 kaarten in SLI te draaien?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie!
Uuuuwm, Welke voeding adviseer je?
Wat zou het voordeel zijn van een 2011 moederbord icm een 4820k?
 
@Ties die processoren zijn sneller over het algemeen, maar kosten ook 500 euro ipv 300 en de moederborden zijn ook duurder
de vraag is of je later meerdere kaarten wilt gaan toevoegen aan je systeem, voor nu een gtx 680 en overclocken zou ik 750 watt nemen
2 gtx 680's zou ik toch al naar de 850-950 watt gaan met overclocken om safe te zitten.
kun je die gtx 680 nog omzetten naar een gtx 770? die is sneller en goedkoper!
als je 200 euro extra kunt steken in een cpu zou ik dat gebruiken voor je videokaart, heb je een gtx 780 die vergelijkbaar is met de gtx titan en niet veel lager scoort in benchmarks (t enige verschil is dat de tesla cores zijn uitgeschakeld en het geheugen minder is en nog wat kleine dingetjes)
 
@Ties die processoren zijn sneller over het algemeen, maar kosten ook 500 euro ipv 300 en de moederborden zijn ook duurder
de vraag is of je later meerdere kaarten wilt gaan toevoegen aan je systeem, voor nu een gtx 680 en overclocken zou ik 750 watt nemen
2 gtx 680's zou ik toch al naar de 850-950 watt gaan met overclocken om safe te zitten.
kun je die gtx 680 nog omzetten naar een gtx 770? die is sneller en goedkoper!
als je 200 euro extra kunt steken in een cpu zou ik dat gebruiken voor je videokaart, heb je een gtx 780 die vergelijkbaar is met de gtx titan en niet veel lager scoort in benchmarks (t enige verschil is dat de tesla cores zijn uitgeschakeld en het geheugen minder is en nog wat kleine dingetjes)

De 3820 nu, en dus de 4820K is zelfs goedkoper dan de 4770K, Moederboarden zijn duurder ja, maar hoeft niet veel te schelen... Dus wat zal ik doen?
Nee, Ik wil geen 2 videokaarten, ga nu voor een wat grotere voeding.
En 680 naar een 770, dat kost me dan een boel. Zoals ik zei krijg ik die 680 gratis!

grt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan