PC bouwen, wie helpt mij met de kabels?

Status
Niet open voor verdere reacties.
De aansluiting voor de HD Audio heb ik inmiddels ook gevonden, volgens mij kan ik het helemaal zelf...ha ha ha...!!! Nee hoor ik heb jullie hulp nog hard nodig.

Op advies van het moederbord-boekje heb ik de AC '97 kabel niet aangesloten. Ik moet wel in de BIOS de audio op HD zetten.

Na uitvoerige bestudering van het moederbordboekje heb ik inmiddels alle kabels aangesloten en de BIOS opgestart. De BIOS herkend de HDD en de Optische. Moet ik in de BIOS nog op specifieke instellingen letten?

Ik ben nu Windows Vista premium 64-bit aan het installeren en so far so good..!!!

Laatst bewerkt:
Na uitvoerige bestudering van het moederbordboekje heb ik inmiddels alle kabels aangesloten en de BIOS opgestart. De BIOS herkend de HDD en de Optische. Moet ik in de BIOS nog op specifieke instellingen letten?

Ik ben nu Windows Vista premium 64-bit aan het installeren en so far so good..!!!
We hebben eigenlijk alleen je acties bevestigd en verder niets.
:thumb:

In de bios: Ehh ik kijk in het begin daar nog wel naar de temperaturen.
Kan jij straks ook ff doen als Vista geinstalleerd is.
Tja en verder: eigenlijk niet veel. Je kan er altijd naar kijken, maar meestal zijn het maar kleinigheden. (wil je dat numlock aanstaat of niet bij opstarten...)
Bios wordt pas belangrijk bij problemen, althans die ervaring heb ik...

Ik zie dat het inmiddels is gelukt ...
Veel plezier met je pc en je hebt het goed gedaan hoor!:thumb::p

We hebben eigenlijk alleen je acties bevestigd en verder niets.
:thumb:

In de bios: Ehh ik kijk in het begin daar nog wel naar de temperaturen.
Kan jij straks ook ff doen als Vista geinstalleerd is.
Tja en verder: eigenlijk niet veel. Je kan er altijd naar kijken, maar meestal zijn het maar kleinigheden. (wil je dat numlock aanstaat of niet bij opstarten...)
Bios wordt pas belangrijk bij problemen, althans die ervaring heb ik...

Waar in de BIOS kan ik de temperatuur vinden. Ik heb me suf gezocht maar kan deze niet vinden. Heel veel info, maar geen temperatuur?

Verder is het helemaal gelukt. Ik heb Vista premium 64-bit geïnstalleerd en deze draait als een trein. Ik ben momenteel bezig mijn oude PC te formatteren, want deze gaat naar een ander.

Ik had de PC bij Azerty kunnen laten samenstellen voor ongeveer 60,00 euro. Maar dit is veel leuker. Ik kan nu zeggen dat ik mijn PC zelf (en met jullie hulp) heb gebouwd. Supergaaf...!!!

Bluray, maar vooral Marsmannetje bedankt voor jullie fantastische (configuratie)hulp. Zonder jullie had ik het zeker niet tot een goed einde gebracht.
Mocht ik alsnog tegen specifieke dingen aanlopen, dan meld ik me.

Keep up the good work...!!!

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het zo dat als je 1 keer met succes een pc zelf heb gebouwd, dat je nooit meer een kant en klaar systeem wil.
Althans zo is het bij mij gegaan.

En graag gedaan, maar het meeste heb je echt zelf gedaan en uitgevogeld. :p

Ik heb de temps gevonden:

De volgende waarden:
CPU temp: 34 graden C
MB temp: 42 graden C

CPU fan speed: 1398 RPM

Laatst bewerkt:
Niets mis mee!
Kijk: als er nu bij 70 graden bij de processor had gestaan, dan had je die koeler bijv niet goed geplaatst. Maar 34 graden is heel netjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan