pc bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

my name is geen

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
dag allemaal,
dit is mijn eerste post, dus als ik iets verkeerds doe, zeker zeggen.

ik had graag een nieuwe pc gekocht, maar omdat ik vind dat bij gewoon een pc kopen veel te weinig keuze is zou ik deze graag zelf samen stellen.
ik heb gezien dat er zelfs op sommige van die sites waarop je computers kunt kopen(mag ik eigenlijk de naam van die sites hier zeggen, kwestie van reclame) zelfs een optie is om deze al in elkaar te zetten, dit is handig want ik denk dat ik dit zelf niet zou kunnen. maar, en nu mijn eigelijke vragen:
-wat heb ik nog nodig om de pc in de bijlage te laten werken??
-wat zou ik er best aan veranderen??
-als je iets beter weet, zeg het dan ook maar.

Bijlagen

• pcqv7.png
    pcqv7.png
    61 KB · Weergaven: 69
Op zich een leuke pc maar:

In ieder geval is die voeding lang niet goed genoeg, neem minimaal 500W in jouw geval.

En zo'n mooi systeem met een TRUST geluidskaartje:o:o:o

Het onboard geluid van dat Asus bord is nog beter!!

Laatst bewerkt:
Waarom geheugen op "slechts" 667 Mhz, daar waar de nieuwste Asusplankjes sowieso allemaal 800 Mhz aankunnen en een enkele al meer dan 800 Mhz?

Heb je de QVL bij Asus bekeken v.w.h. het merk en type geheugen?

Laatst bewerkt:
:Hallo welkom, op help mij:).
Je hebt al aardig wat werk verricht.
Je bent je er waarschijnlijk van bewust dat je nog geen besturingssysteem hebt en
toetsenbord/muis/monitor, dat laatste heb je zeker al.
Verder is de voeding absoluut te krap, voor q4 en de 8800 zou ik zeker voor 600/700w Amerk voeding gaan (o.a coolermaster is oké).
Ook over de kast heb ik mijn twijfels. Je hebt heel wat te koelen en dat lukt alleen met een goede kast met veel airflow en liefst extra casefans.
Ook zou een beter moederbord wel passsen, ikzelf zou iig geen demo nemen, daar is het mobo te belangrijk voor.
Verder zullen er ws nog kosten voor het bouwen en transport bij komen.
Ik hoop dat je budget dit soort prijverhogingen trekt,
anders misschien een goedkopere videokaart.
Je hebt dan wel een heel behoorlijk pc in huis gehaald waar je goed mee uit voeten kan.
mvg leo

had er niet bij stil gestaan dat er waarschijnlijk al geluid op het mobo stond, misschien moet ik toch iets beter nemen.
over de voeding weet ik ook niet veel dus >700W dan maar.
welk geheugen raden jullie dan aan??
ik zal ook een andere kast nemen.
maar dan is er nog het mobo, als jullie zeggen dat het niet goed genoeg is , wat raden jullie dan aan?? liefs niet "te" duur

alvast bedankt voor jullie hulp

Welk moederbord we aanraden?
Op die vraag kan ik persoonlijk alleen antwoord geven als ik weet wat je van je pc gaat verwachten.....................

ik noem slechts enkele dingetjes.......

SLI ?
Wireless LAN Onboard?
SATA of IDE ?
Mogelijkheid tot Raid ?

Pas als jij dit soort dingetjes benoemt"(en meer), is er een zinvol advies te geven, voor jouw persoonlijke wensen.

Nee, je moet het eigenlijk omdraaien. Wát wil jij dat je pc voor je gaat doen / al heeft, als je 'm koopt:

- wil je draadloos internetten middels een chip onboard? Dan beperk je de keuze fors v.w.b. moederborden.
- wil je 2 videokaarten gaan plaatsen, of juist maar 1?
- wil je 2 harde schijven in Raid gaan zetten ?

Het antwoord op deze vragen (en nog andere) bepaalt welk moederbord het beste / handigste is voor jouw persoonlijke situatie.

Laatst bewerkt:
ik denk dat 1 videokaart en 1 harde schijf wel voldoende is, wlan is niet echt nodig maar kan op zich geen kwaad.

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik geen trek heb om in de vele tientallen moederborden (alleen al bij Asus) te gaan zitten speuren, dat kun je prima zelf.

Zoek er een stuk of twee a drie uit en post ze hier. De lezers hier zullen er dan wel op gaan schieten zodat jij rustig kunt lezen wat aanbevolen wordt.

ok, vraagje dan: wat is ongeveer de prijs van een goed mobo en is er iets dat je aanraad of afraad??

Hallo,

Ik heb ff voor je gezocht om je proberen te helpen.

Ik heb ook gezien dat het moederbord dat je gekozen hebt helemaal geen Intel Q6600 acepteerd. (Het past wel maar gaat niet werken).

Zelf heb ik de Asus P5KC. Ik vind het een goed bord. Het ondersteund veel processoren:
Core 2 Quad / Core 2 Extreme / Core 2 Duo / Pentium Extreme / Pentium D / Pentium 4 .
Is compatible met: Processor systeembus 1333 / 1066 / 800 MHz.

En Het heeft 4 DDR2 en 2 DDR3 sloten wat ik zelf lekker vind voor toekomst.
Nu wil ik niet zeggen dat dit het beste bordje is maar het is onder de 100euro en werkt lekker.

Dus als je gaat zoeken: Zorg dat het bord een 45Nm ondersteund want dit is de Q6600 of kijk of er C2 Quad bij staat.

ik zit nog met 1 probleem, welke ram zou ik nemen ddr3 zou nog te duur zijn dus geef eens een voorbeeld van een goed setje ddr 2.

DDR3 is inderdaad nog behoorlijk duur, tussen de 2 en 3 honderd euro voor 2 gb
ddr2 800 is ook prima, bv van GEIL
Deze van ocz heeft hele snelle timings,maar is wel wat duurder.
mvg leo

ik heb nu dankzij jullie hulp een computertje ineen gezet maar zeg eens, wat mis ik nog, of wat zou jij er nog bij doen.

ben precies mijn prentje van de pc vergeten, hiet is het

Bijlagen

• pcws6.png
    pcws6.png
    65,8 KB · Weergaven: 42
Ja is een echt goed game systeem.

Alleen als je een beetje geld wilt besparen zou ik nog een paar dingen veranderen.
Waarom wil je bijvoorbeeld een Overclock editie van de 8800GT? Ook denk ik dat die voeding duur is. Zo kan je bijv een 600watt Ocz nemen die is ongeveer de helft en daar red je het ook makkenlijk mee.

Het zijn misschien stomme dingen maar bespaard je zo 150 euro.

Edit; Damn die montage word ook steeds gekker! 74 euro :|

Laatst bewerkt:
Laat nu net het geheugen dat je uitgekozen hebt volgens de QVL niet gaan werken op 1066 Mhz op dat moederbord.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    60 KB · Weergaven: 40
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan