PC bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc85

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Mijn broertje heeft eindelijk genoeg geld gespaard om een eigen pc te kopen dus heb ik nu samen met hem op Alternate een systeem samengesteld. Het is enige tijd geleden dat ik me heb verdiept in hardware enzo dus misschien kan hier iemand er eens naar kijken.
Zn pc zal hij voornamelijk gebruiken voor internet, school en World of Warcraft dus het hoeft geen topper te zijn, maar wel een die lang meekan en eventueel in de toekomst nog te upgraden is voor nieuwe games enz. Met dat idee hebben we gekozen voor een systeem met een goede basis (processor, moederbord en het type geheugen) en bespaard op de andere dingen zoals de videokaart en hoeveelheid werkgeheugen die makkelijk te upgraden zijn
Het budget is 900 euro, maar hij heeft al een beeldscherm, toetsenbord, muis en een luidspreker setje en we hebben ook nog een Vista liggen voor hem.

Processor:
Intel® Core™ 2 Quad Q9300
CPUs Socket 775 Core 2 Quad, 4x 2500 MHz, 2x 3072 kB, 1333 MHz, Yorkfield
€ 219,-
Moederbord:
Asus P5Q3 Deluxe/WiFi-AP@n
Intel® P45, 1.600 MHz, 1x PCIe x16, 2x PCIe x16 2.0, Crossfire, Socket 775
€ 209,-
Geheugen:
Corsair 2 GB DDR3-1600 DHX Kit
2048 MB, CL7 7-7-20, 2 stuk(s), PC3 12800
€ 99,-
Grafische kaart:
Asus EN9500GT TOP/DI
NVIDIA GeForce 9500 GT, 512 MB, 128 Bit, PCIe x16 2.0
€ 92,-
Harddisk:
Seagate ST3160215A
160 GB, 11 / 2 / 7200, € 0,31*, 40Pin Ultra DMA/100
€ 49,
DVD (IDE):
Asus DRW-2014S1
20 / 8 / 8 speed, 20 / 6 / 8 speed, Ultra DMA/33, 16 / 48 speed
€ 27
Asus DVD-E818A3
10 / 48 speed, 5 speed, Ultra DMA/100, 105 / 95 ms
€ 19,-
Behuizing:
MS-TECH LC-190
4 x, 5 x, ATX
€ 29,-
Voeding:
Asus P-50GA
500 Watt, ATX12V 2.2, ATX 2.03, EPS, 4 x, 6 x
€ 65
Koeling:
2x Arctic-Cooling AF8025 PWM
80x80x25 mm, 30,6 m³/h, 9,5 tot 21 dB(A), tot 2000 rpm
€ 12,-
Totaal 820 euro.

groeten
Luc

Waarom zo'n duur moederbord en een dikke quad core als je echt maar een flut videokaart neemt.
Ik zou eerder een moederbord van rond de 130 euro nemen. Een E8400 als processor en dan een 4850 van ati . Ik moet nu eten koken(kerst maal) daarna zou ik wel even iets posten als het nog niet gebeurd is.

op zich niks mis mee met systeem.behalve wat me opvalt is dat je een duur moederbord neemt met duur geheugen(nieuwste) en processor en er voor dat systeem een niet al te best videokaartje instopt.

je hebt nog ruimte in budget zie ik.

kijk eens naar een 4850 bijv

ik zal het straks even met hem overleggen (hij kijkt nu Wallace en Gromit :P)

die 900 euro was zijn absolute maximum, dus we zijn daar een stuk onder gebleven, maar jullie hebben gelijk, ik zal zo met hem eens kijken naar een betere

Heb even snel een systeempje in elkaar gezet, waar je met gemak world of warcraft op kan spelen en bijna alle nieuwe games.
attachment.php

En als je in de toekomst wil gaan upgraden, zou je toch denk ik naar een i7 systeem gaan.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    63,6 KB · Weergaven: 115
Laatst bewerkt:
En als je een systeem voor de toekomst wil is dit misschien wat. Nog net binnen het budget, maar totaal overpowered met wat hij wil gaan doen.
attachment.php

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 114
Dit moederbord hadden we gekozen omdat er wifi op zit, dat scheelt weer een netwerkkaart die dat ook heeft. En zoals ik al zei zijn die onderdelen op de toekomst gekocht, zodat hiermee over 2 jaar ook nog nieuwe spellen en andere dingen mee gedaan kunnen worden.

zoiets als dit dan (met die Antec Sonata III kast erbij voor 119 euro)

Bijlagen

• Nieuwe afbeelding.jpg
    Nieuwe afbeelding.jpg
    67,2 KB · Weergaven: 36
waarom niet je eerste voorstel en dan met een andere kaart??
ja dan zit je wel aan het budget maar ja dat stel je niet voor niks.

i7 is te duur met dit budget.
Het door de TS geposte systeem is uit balans.
Beetje raar om nu een "slecht" systeem te kopen om over een jaar te kunnen upgraden.

@TS
Assemblage nodig?
Maakt de winkel nog wat uit?
Ga je overclocken?

Je kan beter 30 euro boven budget zitten zodat je een Q9550 + GTX 260+ (216) kan nemen, dan kan je zeker even vooruit, en speel je WoW makkelijk op hoogste settings. Een 9500GT is een flut kaart.

Eventueel kan je nog wel het een ander veranderen zodat je dichterbij de 900 komt:
Geheugen:
http://azerty.nl/0-177-101782/elite.html
Is ook een goed kitje, lees de reacties maar op de 2GB kit:
http://azerty.nl/0-177-30916/elite.html?tab=overzicht&ervaringen=1

Moederbord:
Als je de extra's van de DS3R niet gaat gebruiken (oa RAID), dan kan je ook het kleinere broertje nemen:
http://azerty.nl/0-849-80174/gigabyte-ga-ep45-ds3l---moeder.html

Als je die twee veranderd zit je wel rond de 900 of lager.

Laatst bewerkt:
Winkel maakt weinig uit, maar vind de pc builder van alternate wel fijn werken dus daarom heb ik m daar samengesteld. Maar we willen alles wel bij dezelfde winkel bestellen voor de assemblage. We waren niet echt van plan om te gaan overclocken.

Mijn broertje gaat er nog eens even over nadenken wat hij nu wil.

bedankt trouwens voor jullie aandacht!:thumb:

Laatst bewerkt:
Winkel maakt weinig uit, maar vind de pc builder van alternate wel fijn werken dus daarom heb ik m daar samengesteld. Maar we willen alles wel bij dezelfde winkel bestellen voor de assemblage. We waren niet echt van plan om te gaan overclocken.

Mijn broertje gaat er nog eens even over nadenken wat hij nu wil.

bedankt trouwens voor jullie aandacht!:thumb:

Ik zou gewoon voor de E8400, GTX260 en basic moederbordje gaan.

Dus ongeveer wat raoul postte, met zijn goedkopere moederbord en dan een E8400-processor.

Als geheugen kan je dit nemen:
http://azerty.nl/8-744-59299/kingston-valueram---geheugen--.html
of
http://azerty.nl/8-744-90875/transcend-jetram---geheugen---.html

Dan kom je vast lager uit dan 900 euro. Ga van dat geld gewoon sparen.
Eind 2009 komt Intel met zijn nieuwe processorvoetje, welke de opvolger gaat worden van socket 775.

Tot die tijd gebeurt er gewoon niet veel. Tja, de i7-processors. Maar die zijn nogal duur.
Bekijk de volgende link: Hierin hebben ze een van de duurdere i7-processors tegen een E8400 gezet. Je ziet dat dit nauwelijks effect heeft op games. Een duurdere videokaart heeft meer zin.
i7 is pas echt beter als je er een aantal videokaarten in zet.:
http://www.guru3d.com/article/core-i7-multigpu-sli-crossfire-game-performance-review/8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan