PC Card vindt Wifi printer niet????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger81

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Ik heb een laptop met een wireless PC Card. Hiermee kan ik goed internetten.
Alleen mijn PC Card herkent mijn draadloze printer en andere pc's niet. Wel de router (door te pingen 100% ontvangen). Hoe kan dit dan?
Ping ik naar de printer dan krijg ik 100 % verlies Time Out.

Ik heb ook een Wireless USB geprobeerd en die herkent de printer wel.
Alleen ik heb liever de PC Card.

PC Card: Netgear WPN 511 (is al upgedate)
Laptop: Compaq Evo N610c
Printer: nieuwe Canon Wifi

Om gek van te worden!!

Laatst bewerkt:
Je moet de printer natuurlijk wel eerst opnemen in je draadloze netwerk, maar aangezien je USB adapter wel werkt, lijkt dat te zijn gelukt.
Hoe ping je naar je printer? Welk adres/welke naam gebruik je?

Je moet de printer natuurlijk wel eerst opnemen in je draadloze netwerk, maar aangezien je USB adapter wel werkt, lijkt dat te zijn gelukt.
Hoe ping je naar je printer? Welk adres/welke naam gebruik je?

Hallo,

Ik ping in Dos prompt: 192.168.1.2 (dat is de printer) En dan krijg ik Time Out

Ik heb een foutje gemaakt, De PC Card pingt trouwens ook niet naar een andere pc, alleen naar de router (daarom kan ik natuurlijk wel internetten.

Je zou dan eens de firewall instellingen van je PC moeten checken... Anders weet ik het eigenlijk ook niet....

Kijk eens in de router-configuratie of misschien "WLAN isolation" of "AP isolation" aanstaat.
Dat is een maatregel waarbij draadloos verbonden het niet mogelijk is contact te zoeken met andere pc's/printers/etc. op het netwerk en alleen Internet-toegang mogelijk is.

Wordt bijv. gebruikt in hotels waar je natuurlijk niet wilt dat een gebruiker op kamer 1 kan gaan hacken/snuffelen/etc. op de pc van gebruiker op kamer 2.

Kijk of zoiets bij jou van toepassing is.

Draai verder de huidige netwerkconfiguratie van de printer uit. Zou bijv. kunnen zijn dat er geen echte verbinding is (bijv. als je een vast ip-adres zou hebben ingesteld op de printer), de printer eigenlijk verbonden is met een ander draadloos netwerk dan het jouwe etc.

Ikzelf zou trouwens eerst een volledig werkend bedraad netwerk instellen (dus jouw pc + printer bedraad aangesloten op de router en werkend maken) en pas daarna gaan experimenteren met draadloos.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan