PC configuratie, niets vergeten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hal 61

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Hoi,

Na enkele slapeloze nachten en advies ook van dit forum denk ik eraan onderstaand systeem te bouwen, heb ik hier niets over het hoofd gezien ?

Western Digital 640GB 16MB SATA II WD6400AAKS €66,25
Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit NL OEM €98,75
MSI 896MB GTX260 OC PCI-E €240,75
Intel Core 2 Quad Q9550 €281,95
Coolermaster Real Power M700 Watt Modulair €92,25
Asus P5Q-E €122,25
Asus Arctic Square €36,95
Kingston 4096Mb, DDR2, 800 CL5.0 Matched Pair €63,45
Coolermaster Cosmos S €177,75
Samsung SH-S202J/BEBE Black Bulk €22,45
Sub-Totaal: €1.202,80

Dit ding zal Windows Vista64, Windows XP home en Gentoo Linux in triple-boot moeten draaien. Dit wordt een allround machine dat zowel games als muziek mixen als film rendering zal moeten kunnen.

Ik twijfel nog over twee zaken:
Een GTX260 OC of een HD4870.

Motherboard opteer ik voor Asus met een P45 chipset, is de P5Q deluxe met zijn 16 phase power aansturing het prijsverschil waard ? Heeft er iemand ervaring met de Maximus II Formula ?

Is de artic cooler OK, de Cosmos S heeft slechts ruimte voor coolers tot 145 mm hoogte. (Z600 of Ultra 120A zijn jammer genoeg geen opties)

Laatst bewerkt:
Tnx Rodney93, de voorkeur ging naar de CM Z600, maar wegens de afmetingen passen deze niet in de Cosmos S zonder de 200mm fan op te offeren. De maximale hoogte is 145mm en de Mugen is 160mm hoog...

Neen, 't is wel een beetje frustrerend dat Cooler Master een kast ontwikkelt met heel goede koeling, vooral dankzij die "bladzuiger" van 200mm in het zijpaneel. Het is net door deze grote fan dat de CPU koelers beperkt worden tot 145mm. Je kan het zijpaneel vervangen, maar dan ben je natuurlijk je fan kwijt :mad:
Ken je deze, ik vind hier niet veel over

http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_76_119&products_id=42584009
(Silentmaxx FrostBite Pro)

nog nooit van gehoord :(, beetje moeilijk om te zoeken, die winkels laten niet goed zien hoe groot de koelers zijn

Bestelling is geplaatst bij Alternate, maandag ga ik em oppikken, wel een beetje aangepast, ik heb de Cosmos S vaarwel gezegd:rolleyes:, is me toch iets te groot.
Cooler is de OCZ vendetta geworden, goede koeling zeker voor zijn prijs.
http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleid=2220&page=6
De twee Aura fans geven de HD4870 extra lucht en we zitten onder het vooropgestelde budget.:thumb:
De P182 leent zich wel goed voor modding, Mischien later een projectje opzetten voor een zijpanneel mod met venster incl neon en eventueel één of meerdere fans afhankelijk van de interne temp.
Tnx voor de hints

Bijlagen

• screen1.jpg
    screen1.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 70
die antec is idd een mooie (mod) behuizing. ik heb ook goede dingen gehoord over die vendetta. dus een mooi systeempje waar je zeker veel plezier aan zal beleven

Mission accomplished:thumb:, ding draait snel, Vendetta doet wat ervan verwacht wordt, met de fan op halve snelheid is het geluidsniveau goed en zit de CPU tssn 17 en 22 graden, het inbouwen in de Antec p182 kast ging vrij vlot, deze is ruim ,mooi afgewerkte en goed doordacht, het cable management is toch een must evenals een goede manual, de meegeleverde was zonde van het papier. Qua geluid dempt ze goed zolang je de fans op low laat staan, mid gaat nog op high wil je ze echt niet naast je wekplek... De Asus P5Q-E is zoals verwacht een degelijk product, alle nodige toebehoren zijn meegeleverd, duidelijk en uitgebreide manual, de temperatuur van het mobo zit op 35°. De express gate is eigenlijk toch wel handig, op 5 sec aan het surfen en je bestanden zet je gewoon op een USB stick.

Windows Vista 64, tja die begint meer en meer op Linux te lijken :D, nu nog het gebruiksgemak en de stabiliteit van Linux en Microsoft heeft eindelijk ook eens een goede OS:p Ik had wel voordien alle drivers gedownload zodat de installatie heel vlot verliep.

Ik heb enkel effe proefgedraait met prostreet op 1280x1024 alles high, dit draait hij op één been. Quake Wars idem dito. STALKER krijg ik niet aan de praat, vermoedelijk is er een compatibiliteits probleem met Vista64, een zorg voor later. Eerst XP en SuSe Linux installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan