PC Configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basiboy

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2010
Hallo Helpmij,

Dit is de eerste keer dat ik een PC ga bouwen tenminste dat ben ik van plan.
Nou zit ik met het volgende probleem,ik heb niet echt veel ervaring met een
pc samenstellen,en weet dus ook niet of er conflicten kunnen ontstaan.
Hier is mijn configuratie(Bij Alternate samengesteld) :
scfck2.png

Laat het met alsjeblieft in topic weten al er conflicten kunnen ontstaan en wat ik
dan moet veranderen.

Zit al een onboard grafische kaart op het moederbord,dan heb je toch geen video kaart meer nodig?

als je wilt gamen dan heb je een videokaart nodig.
en ook met zware grafische programma's

Laatst bewerkt door een moderator:
ligt eraan wat de gebruiker zelf wilt doen met dze pc. na vlug bladeren zag ik dat er een onboard videokaart zit, een ati radeon 3000. Voor " dagelijks " gebruik voldoet zoiets best.

maar als Basiboy deze pc wilt gebruiken voor zware edit programma's en / of zwaardere games, is een videokaart met betere specs niet een overbodige luxe.

Ik speel niet echt zware games,ik gebruik m'n pc voornamelijk voor internet,programmeren,downloaden en tweaking maar niet voor zware games.

Verder nog conflicten?

Niet echt conflicten, maar:

Je kunt een AM3+ moederbord nemen, kun je nog makkelijk upgraden; dit bord heeft geen usb3.

Je kunt ook kijken naar de A3850 (of 3650) combi CPU. De CPU is ongeveer even duur en levert iets minder CPU kracht, maar de geïntegreerde videokaart is een STUK sneller. Voor de "A" serie zijn moederborden met vergelijkbare prijs en features beschikbaar.

Die kan ik gek genoeg niet vinden bij Alternate :S

Laatst bewerkt:
Dankje!Nou eigenlijk amper,meer afentoe online games zoals minecraft.
Zware games koop ik alleen voor de PS3.

Ok.

Als minecraft het zwaarste is wat je gaat spelen heb je denk ik geen videokaart nodig...

Maar ik heb wel een aantal programma's die veel grafische kracht vereisen dus een betere video kaart is niet zo'n slecht idee.
Nieuwe configuratie:
24gkbgw.png

Kan deze configuratie conflicten veroorzaken?
En is deze configuratie sneller/langzamer of slechter/beter dan de vorige?
Graag ook jullie mening :)

Als je een videokaart erbij doet, zou ik voor de vorige processor en moederbord gaan, is wel sterker.

Dan is de vraag alleen nog wat jij aan een videokaart wil uitgeven... ;)

Voor dat geld denk ik dat je nieuw geen kaart krijgt die beter is dan de HD 3000 op je moederbord.
Dat wordt dus OF geen videokaart, OF meer uitgeven aan je videokaart OF een videokaart van Marktplaats halen.

De beste die je kan krijgen voor die prijs is een HD 5450, en die is slechter dan die HD 3000.

In a de A3650 zit een ATI-6530 ingebakken. Mijn hele punt was dat met zo'n combi CPU geen extra videokaart nodig is. Indien je toch nog wat extra uit wil geven neem dan de 3850 ipv de 3650. Toch wat meer kracht ook qua video. Je kunt dan nog besparen op de voeding.

Het systeem zoals beschreven gebruikt maar ongeveer 250W.

Moeilijk kiezen dit xD

Iemand een idee welke ik moet kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan