PC crash door draadloos internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthivdl

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Hallo,

Ik kocht mij een paar maanden terug een nieuwe router en USB stick aan omdat ik een verdieping hoger ging met mijn PC. Een kabelverbinding was niet meer mogelijk. Dus ik kocht mij het sterkst mogelijke aan:

- D-Link DIR-635 Wireless N router
- D-Link Rangebooster N USB 2.0 Adapter

Hiervoor had ik tevens ook draadloos internet en ondervond ik nooit problemen. Tot ik deze 2 kocht. Ik werkte nu dus op het N netwerk, met een snelle, constant zeer goede verbinding (zo geeft mijn PC aan). Nu maak ik gebruik van verschillende Multiplayer games online (Call of Duty 2) en daarnaast ook voice-programs (Ventrilo, xfire,...).
Nu daar vonden de eerste problemen plaats. In game en op voice-program ondervind mijn computer enoooorme haperingen! Niet constant. Maar soms. Zeg maar dat het 2 minuten perfect gaat en dan krijg ik ineens een enorme hapering. Dat een aantal keren tot 1 van die keren mijn PC gewoon crashed! Hij bevriest het scherm en je hoort door de headset soms wat gekraak. Dan moet ik hem resetten. Waarom ik concludeer dat het met mijn internet te maken heeft? In singleplayer is het probleem niet. Alles wat met internet te maken heeft, heeft het. (voor internetten ondervind je dit uiteraard niet). Wat ik ondernomen heb? Ik heb naar D-Link gebeld. Wat zeiden ze daar?

Misschien moet je bij je router bepaalde poorten openen zodat je kan gamen... Sommige router houden dit namelijk tegen

Wat heb ik nog gedaan?

Ik heb mijn snelheid teruggeschroefd van N naar G, omdat hij misschien de snelheid niet aan kon. Hij draait nu constant op 55mbps...

Toch ondervind ik het nog steeds! Ik zit nu op nieuwe pc en op deze ondervind ik het even goed als op mijn oude. Besturingssysteem beinvloed het niet.

Wat kan ik nog vermelden?

- Op die hapermomenten gaat mijn processor naar 100% en begint mijn USB adapter hevig te flikkeren en hij blijft flikkeren (internet)

Ik hoop nu iemand te vinden die mij enigsinds kan helpen of de weg kan wijzen, want ik kan niets meer qua Multiplayer en zelfs spreken via voice-server ondervind ik dezelfde haperingen! (leiden hier wel niet toch crash)

Ik hoop op antwoord!

Dank u!

Matthijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan