PC Crash door USB stick of Excel bestand???

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Laatst gaf ik een opleiding Excel op een Portable - niet de mijne - , Office 2007/Windows Vista. Meerdere malen crashte Excel en vervolgens de hele Windows.
Men haalde er iemand van de Informatica dienst bij (200 euro voor 2 uur werk).
Hun eerste verklaring: het zou komen omdat het bestand van mijn USB stick kwam (stick die ik al tientallen keren heb gebruikt, o.a. dezelfde opleiding op de desktops van de deelnemers; zonder probleem).
Latere verklaring: het zou komen door mijn Excel bestand. Ik had daar namelijk een kringverwijzing in getoond (doe ik al jaren, nooit een probleem mee gehad met dat bestand).
Geen van beide verklaringen lijkt me waarschijnlijk.
Heeft iemand ooit van dergelijke problemen gehoord?

Verder vind ik de redeneringen behoorlijk kort door de bocht van de helpdesk-mdw.

Wat ík gedaan zou hebben is
1. Virusscan op de computer én op de memory-stick.
2. Alle Office-updates installeren
3. Excel in Veilige modus opstarten en kijken of het dan wél goed werkt (via opstarten met Ctrl-toets erbij vastgehouden). Als het daar dan wel goed werkt, dan zou een (anti-virus of andere) add-on verantwoordelijk kunnen zijn voor de crash.
4. Dat de hele pc crasht dankzij je bestand lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Misschien stond Excel er niet goed op, maar dat is jou dan niet aan te rekenen. Ik zou om die oorzaak uit te sluiten Office gedeïnstalleerd en daarna geherinstalleerd hebben en dan weer Excel in Veilige modus opstarten als test.

Tijs.

Verder vind ik de redeneringen behoorlijk kort door de bocht van de helpdesk-mdw.

Wat ík gedaan zou hebben is
1. Virusscan op de computer én op de memory-stick.
2. Alle Office-updates installeren
3. Excel in Veilige modus opstarten en kijken of het dan wél goed werkt (via opstarten met Ctrl-toets erbij vastgehouden). Als het daar dan wel goed werkt, dan zou een (anti-virus of andere) add-on verantwoordelijk kunnen zijn voor de crash.
4. Dat de hele pc crasht dankzij je bestand lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Misschien stond Excel er niet goed op, maar dat is jou dan niet aan te rekenen. Ik zou om die oorzaak uit te sluiten Office gedeïnstalleerd en daarna geherinstalleerd hebben en dan weer Excel in Veilige modus opstarten als test.

Tijs.

En dan doen ze nog alsof het door mijn bestand is dat ze 200 euro hebben moeten uitgeven...
Ze willen de portable wel terug plaatsen (werd nadien vervangen door een desktop waarop ik niet eens een scherm had zodat ik een week naar de projectie heb moeten kijken) maar dat excel bestand zal ik niet kunnen gebruiken en de USB stick ook niet (er is geen netwerk...)
Jammer genoeg moet je bij klanten beleefd blijven :shocked:

Office 2007 heeft een volautomatische diagnose tool, draai die de volgende keer bij een eerste indicatie van een probleem.

Bijlagen

• diagnose.jpg
    diagnose.jpg
    50,9 KB · Weergaven: 84
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan