PC crash door virus ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Van de ene op de andere dag. Zo zet je PC uit en de volgende dag loopt het aan alle kanten vast. Kreeg de melding dat de bestanden IFSHLP.SYS, DISPLAY.SYS en MMSYSTEM.DLL beschadigd en/of niet aanwezig zouden zijn. Dat gold voor de eerste twee bestanden, nadat ik met de startdiskette in elke geval de DIR's kon lezen.
Overigens kon ik van daaruit geen enkele reddingsactie meer ondernemen behalve SCANDISK(kreeg meldingen als: "Te weinig geheugen en kan niet onder DOS worden uitgevoerd"). De veilige modus werkte pas weer na de scandisk en op het bureaublad aangekomen kreeg ik de melding m.b.t. MMSYSTEM.DLL; gaf een relatie aan m.b.t. MV-CTRL en de zaak zat letterlijk en figuurlijk vast. Weer opstarten en na alle probeersels besloot ik tot formatteren e.v.
Vraag is natuurlijk, kan dit alles door een virus zijn veroorzaakt ? Of.......wie het weet mag het zeggen.
Systeem, Athlon 1600 en WIndows ME.
 
ik denk ook aan een mogelijk probleempje met de config.sys in de root. Kan het zijn dat die per ongeluk verwijderd is of een andere naam heeft gekregen?
 
je kan eens opstarten met een bootdiskette en vanaf de a:\ het commando sys c: [enter] doen.

als het wel aan je system.ini ligt heb je 2 mogelijkheden:

bij elke goede boot word er een kopie van in de c:\windows\sysbckup folder met de namen rb000.cab tot rb005.cab. Deze kan je in dos extracten met het tooltje EXTRACT.EXE dus je start op van een bootdisk en doet bijvoorbeeld:

a:\extract c:\windows\sysbckup\rb000.cab system.ini [enter]
ren c:\windows\system.ini c:\windows\systemini.old [enter]
copy system.ini c:\windows [enter]


of je maakt een nieuwe system.ini via het microsoft artikel, http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q140441

voor de volledigeheid: je kan altijd windows over de bestaande heen installeren. Je verliest er niks mee en je bootfiles zijn weer hersteld.
 
snap hier dus weer niks van. Eerst neem je de moeite om de vraag op helpmij te plaatsen. En vervolgens wacht je maar een uurtje op de antwoorden en gaat dan toch formateren.

Formateer dan meteen als het toch niet uitmaakt.

Bovendien kan je dus altijd windows over de bestaande heen installeren, verlies je niks en zijn je settings hersteld. Maar goed, wie ben ik.
 
Zoals ik het begrijp had hij al geformatteerd voordat hij de vraag stelde. Hij zal de vraag gesteld hebben om herhaling te voorkomen, neem ik aan.

Groetjes,

Pieter
 
Geplaatst door Pieter Arntz
Zoals ik het begrijp had hij al geformatteerd voordat hij de vraag stelde. Hij zal de vraag gesteld hebben om herhaling te voorkomen, neem ik aan.

Groetjes,

Pieter

hmmm, ok !

in ieder geval nog maar even scannen met www.housecall.nl als de beste man meedere partities mocht hebben en alleen C geformateert heeft.
 
Bedankt Pieter "Your the man" zoals op de pagina van je link moest ik een regel toevoegen in de system ini.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan