PC Crash tijdens spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

LosChillos

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
Hallo,
hopelijk zet ik dit probleem in de juiste topic. zo niet dan mijn excuses, maar ik ben nu eenmaal geen expert wat dit betreft.
Ik heb al sinds de aanschaf van mijn pc een probleem, eigenlijk 2 maar ik geloof dat het één met het ander te maken heeft, en ik krijg het niet opgelost.
Het betreft het volgende:

Wanneer ik een spel aan het spelen ben, en mijn PC moet dat spel ff in de 'wacht' zetten, bijvoorbeeld terug naar windows (ALT-TAB) of tijdens het laden bij het online gamen, dan start mijn PC zich opnieuw op. Het gekke is dat dit niet constant gebeurd. Ik heb in het begin windows er een keer opnieuw opgezet, maar het probleem blijft. Mijn broertje die bijna dezelfde pc heeft en dezelfde windows heeft dit probleem nooit. dus ik geloof niet dat het daaraan ligt.

Het tweede probleem is dat mijn pc ook niet in 1x opniew kan opstarten. hij blijft dan óf hangen op het scherm 'druk f10 om te herstellen' of tijdens het laden van windows.

Op zich heb ik hier altijd wel mee kunnen leven, maar op dit moment ben ik veel meer online gaan gamen en is het echt heel irritant aan het worden. Nou hoop ik dat iemand hier dit probleem bekend voorkomt en mij hopelijk uit de brand kan helpen. ik zou het iig zeer op prijs stellen.

greetzz
LosChillos

Hij sluit zich pas af bij alt tab??
Want anders kan het zijn dat je PC gewoon te stoffig is.. maak hem eens schoon, of download speedfan om te kijken hoe heet het in die kast van jou is. In jouw geval kan dat trouwens niet het enige probleem zijn, maar wel een deel bijv.

ik denk niet dat het de stof is, aangezien hij nieuw was toen ik hem kocht en hij het al van het begin af aan dit probleem toont...
maar nogmaals ik ben echt maar een leek wat die hardware allemaal betreft.
ik zal dat programma eens draaien en kijken wat ie aangeeft.
EDIT: ik kan dat programma natuurlijk draaien wanneer het probleem zich voordoet, maar dan kan ik nog niks zien aangezien mijn pc dan crasht...
alhier een printscreen van wat de temperatuur is onder normale omstandigheden:
Foto=7HSYKUMX

overigens doet hij dat niet alleen bij ALT-TAB, maar ook als het programma gewoon draait. dit gebeurd alleen bij programma's waar windows op de achtergrond draait.

Laatst bewerkt:
Als je nou eens begint met wat specificaties van het systeem neer te zetten en erbij te vertellen over welke games het gaat, dan kunnen we wat gerichter nadenken over waar het aan zou kunnen liggen.

systeem:
Processor: AMD Athlon 64 3000+
kloksnelheid: 2.00 GHz
Intern geh.: 512 Mb
graf. kaart: NVIDIA GEforce FX 5500

Games:
Rome total War
fifa 2007
fifa road to the world cup
The Godfather
F1 Challenge 99-00.
eigenlijk alle spellen...

512 MB met die videokaart is natuurlijk geen topsysteem.

Heb je al eens je PC geoptimaliseerd, zodat er niet teveel programma's op de achtergrond draaien. Heb je DirectX9.0c en de juiste drivers voor je videokaart?

ALT-TAB vanuit een 3D applicatie, kost nog al wat moeite voor windows.

Ik heb gemerkt en gelezen dat het vinden van de juiste drivers nogal lastig is. ik ga ervan uit dat ik de juiste heb. ik heb hier echter helemaal geen ervaring mee, en nogmaals, ik ben maar een leek op dit gebied. verder heb ik wel de goede dirextx.

ik merk ook dat mijn pc alleen nog maar opnieuw opstart op het moment datik online wil gaan met fifa 07. zou het iets met mijn virtueel geheugen te maken kunnen hebben? hij staat nu op 768 Mb ingesteld...

ik heb nu echt vanalles geprobeerd.
heb de juiste drivers geinstalleerd maar hij blijft maar crashen op het moment dat ik online ga. het gekke is dat het soms goed gaat. maar meer dan 2 potjes achter elkaar heb ik niet gespeeld.
heeft iemand nog enig idee?

Wat is de temp van je pc na het crashen? ik heb er ook last van als ik cod2 aan het spelen ben crasht m`n pc soms als ik temperatuur check is die 60 graden C misgien normaal maar toch kheb nu een normale huiskamer ventilator op m`n pc gezet dus de temperatuur komt niet hoog en crasht niet meer.. mogelijk kan het helpen

Pc: 2.26 ghz
Video kaart: 256 MB
DDR geheugen 512
virtual geheugen 1250 MB
dat was t denk ik wel

pc met extra fan:P

http://www.freewebs.com/marconijholt/foto-0066.jpg

en temperaturen geleik na het gamen..

http://www.freewebs.com/marconijholt/pc-temp.JPG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.