PC Crash: wat is het probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenMont

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2010
Hallo forummers,

Een aantal dagen geleden heeft mijn computer het begeven.
Alleen lijkt het alsof er iets mis is met de hardware, terwijl ik slechts iets aan de software heb veranderd.

Hier de situatie:
Mijn computer was de afgelopen tijd vrij langzaam. Tijd voor een herinstallatie van Windows, dacht ik. Dus, alle belangrijke bestanden op een externe harde schijf en Windows herinstalleren.
De installatie verliep prima. Na de installatie weer wat programma's/games erop, en afsluiten.
Niets aan de hand, alles werkt nog perfect.
Tot ik mijn pc de volgende dag weer op wilde starten.
Normaal geeft je pc een kort piepje als je hem opstart. Alleen, mijn pc bleef maar doorpiepen! Geen code van piepjes ofzo, maar een onafgebroken piep, tot ik de stroom eruit haalde.
Hij laadt helemaal niks, geen bios of windows.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd: met een andere videokaart of harde schijf blijft hij gewoon piepen. Ook als ik de RAM-reepjes één voor één probeer, blijft hij gewoon doorpiepen.
Mijn ventilatoren werken gewoon, dus aan de voeding ligt het ook niet.

Mijn vraag is: hebben jullie enig idee wat er mis is met mijn pc?
En: hoe kan er iets aan de hardware kapot gaan als ik alleen iets aan de software veranderd heb?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit vreemde probleem.

Alvast bedankt!

PC: Ik heb een Dell Inspiron 531

je pc kan versleten zijn (dnek het niet). hoe oud is ie?

Hij is uit 2007. Nog niet écht oud dus.
Ongeveer een jaar geleden heb ik de videokaart, harde schijf en voeding vernieuwd.

probeer eens zonder hdd en ram te booten. als ie het dan niet doet is het je mobo.:( dat wordt dan een dure grap.

Bedankt voor de tip, heb ik geprobeerd:

Als ik hem zonder RAM opstart, geeft hij 2 korte piepjes, om aan te geven dat hij geen RAM ziet.
Zou dus denken dat het aan de RAM ligt. Maar, als ik de RAM van een andere pc (die het gewoon deed) in mijn pc stop, blijft hij ook gewoon continu piepen.

Ook als ik hem opstart zonder harde schijf of met een andere harde schijf blijft hij continu piepen.

mmm, dan moet ik ff gaan googlen.

edit: je voeding kan (is) kaduuk zijn...

Laatst bewerkt:
Maar alle ventilatoren doen het wel gewoon als ik hem opstart. Of werken deze ook zonder voeding?

hij hoeft niet helemaal kapot te zijn: er kan bijvoorbeeld alleen het gedeelte voor het mobo zijn doorgebrand.

Aha. En dan zou ik alleen een nieuwe voeding moeten proberen? Of ook een nieuw moederboard?

je zal je voeding door moeten laten meten bij een pc zaak. je zou daar je mobo kunnen proberen met een andere voeding, dan zijn zij aansprakelijk voor de schade als zij hem slopen :)

Het probleem is opgelost, mijn pc doet het weer: het moederbord was kapot.
Er zit nu een nieuw moederbord in en hij doet het weer uitstekend.

Ontzettend bedankt voor de hulp Andreaz

no thx! ;) ik doe het voor mijn lol hoor!

btw: wel raar dat je mobo na 3 jaar al kapot is?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan