PC crashed regelmatig, misschien geheugen probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis de Man

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Hallo,

Ik heb deze pc nog maar twee weken, maar hij crashed regelmatig. Ik krijg dan elke keer een blauw scherm te zien en vervolgens start de boel opnieuw op. Ik kan geen aanleiding zien voor het vastlopen, het gebeurd schijnbaar willekeurig.

Het blauwe scherm verdwijnt al na een paar tellen, dus ik heb nog amper tijd gehad om daar wijs uit te worden. Volgens mij stond er wel ergens iets over memory, dus wellicht dat het hier thuis hoort. Ik heb wel het werkgeheugen vervangen toen ik de pc kreeg. Wanneer Vista weer op is gestart krijg ik het volgende te zien:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: c2
BCP1: 00000099
BCP2: 870BCE08
BCP3: 00000000
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini091209-01.dmp
C:\Users\Dennis\AppData\Local\Temp\WER-33977-0.sysdata.xml
C:\Users\Dennis\AppData\Local\Temp\WERB79B.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413

Iemand enig idee wat dit is of wat het probleem kan zijn? Ik kan hier geen wijs uit worden.

Groeten, Dennis

Haal daarnaast het vinkje eens weg, dan start de pc na een bsod niet meer opnieuw op en kun je de oorzaak van de fout lezen.

Bijlagen

• bsod.jpg
    bsod.jpg
    79,5 KB · Weergaven: 38
toen mijn zusje een nieuwe pc kreeg deed hij het ook niet goed, we hebben hem terug gebracht en daarna nog een paar keer als ik ou was zou ik terug naar de winkel gaan.

toen mijn zusje een nieuwe pc kreeg deed hij het ook niet goed, we hebben hem terug gebracht en daarna nog een paar keer als ik ou was zou ik terug naar de winkel gaan.
Dít zijn de berichten waar we wat aan hebben :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Goed, ik begin dan idd met het geheugen nakijken via deze manier, ik hoop dat er wat uitkomt. En ja, ik zou hem terug kunnen brengen, alleen heb ik de kast open gehad voor meer werkgeheugen en mijn eigen videokaart, dus de garantie is foetsie ^^ Eerst maar kijken of ik het zelf op kan lossen, daarna maar eens naar de winkel. OS is Vista Home Premium trouwens.

In elk geval bedankt voor de reacties, ik ga kijken wat ik er van kan maken!

Net gebeurde het weer en via Vista kreeg ik bij het kijken naar een oplossing het volgende:

Een probleem met uw Realtek 8101/8168/8169 PCI/PCIe Adapter Driver (RTLH86.SYS) oplossen

Realtek 8101/8168/8169 PCI/PCIe Adapter Driver (RTLH86.SYS) werkt niet meer naar behoren.

Hoewel er momenteel geen specifieke oplossing voor dit probleem beschikbaar is, beveelt Realtek Semiconductor Corp. aan haar website te raadplegen voor ondersteuningsinformatie en de nieuwste productupdates.

Blijkbaar speelt dat ook een rol, alleen de drivers zijn daarvan helemaal up to date.

Je hebt op hun site gekeken of je de laatste drivers hebt?
Wat ook wel eens wil helpen is ( hoe gek het ook klinkt ) een oudere driver te proberen.
Heb je zelf de driver geupdate onlangs? Dan zou ik even terug gaan naar je vorige drivers.

volgens mij heb ik een driver gevonden die nieuwer is dan de mijne, ik ga het maar eens proberen.

Yep, dat zou ik maar doen.
Blauwe schermen zijn in 99 % van de gevallen hardware gerelateerd.

Ok, de update staat er op, ik ga het nu maar even aankijken. Als het zo simpel is als dit ben ik er erg blij mee (zou dus ook beteken dat mijn gok op het werkgeheugen niet klopt en dat ik daar in elk geval niets mee hoef te doen).

Mocht dit het oplossen, heel erg bedankt voor de tips, mocht dit het niet zijn, dan ga ik het werkgeheugen testen. Dit wordt denk ik wel de laatste pc die ik bij de mediamarkt haal, de vorige was ook direct uit de doos een rampenplan ^^

@fleurbogaard,

graag een eigen topic aanmaken. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic. Daarom je bericht verwijderd.

Mijn nieuwe computer crashed steeds

Hi Dennis,

Jij hebt precies het zelfde probleem als ik! Alleen mijn computer is wat ouder! Het probleem ontstaat in windows xp en ook vista heb ik gezien. Het is een blauw scherm met bestandstype c: is niet voldoende. Mij is verteld dat ik heel snel alles moet opslaan voordat mijn schijf ermee ophoud. Heel vervelend he! Maar het lijkt een fabrieksfoutje(?):confused:

Groetjes Fleur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan