PC crashed wanneer hij opstart en nog koud staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

comp 4 lyf

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Hallo

Zoals in de titel vermeld staat crashed mijn pc telkens wanneer hij opstart en nog effectief koud staat. Soms krijgt hij het blauwe scherm met de foutmelding op en andere keren herstart hij opeens en blijft hij vervolgens op een zwart scherm staan. Het gebeurt ook wel eens dat hij gewoon opnieuw opstart en dat hij dan wel werkt, maar dat is niet vaak het geval.

Wanneer ik hem gewoon even laat draaien op het zwarte scherm en wacht tot hij wat warm is gedraaid en hem dan opnieuw laat opstarten werkt alles perfect.

Ik had dit al met Windows vista op mijn vorige harde schijf en zag dat er veel diskfouten verschenen in het logboek. Hierdoor heb ik besloten een nieuwe harde schijf te kopen en hier dan meteen ook Windows 7 op te installeren in de hoop dat het vervelende probleem met het opstarten ook zou opgelost zijn, maar helaas. De diskfouten zijn wel volledig verdwenen.

De fouten die zich nu nog voordoen in het logboek zijn de volgende:

fout1.jpgfout2.jpg

Iemand die raad weet? Ik heb ook nog 2 foto's van de blue screens, indien dit nuttig zou zijn wil ik deze vanavond nog wel proberen posten, maar ik heb hier nu helaas geen tijd meer voor (staan op gsm).

Alvast bedankt voor de moeite!

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ie het wel goed doet als ie warm is denk ik toch aan een moederbord waarvan bepaalde componenten niet helemaal meer jovel zijn.
Hoe oud is het moederbord?

Misschien geeft het inpakken in .zip bestand van C:\Windows\Memory.DMP
en het uploaden van het .zip bestand naar (bijv.) http://www.mijnbestand.nl wat duidelijkheid als we dat bestand analyseren.

Ik zou overigens (gegeven je beschrijving) vermoeden dat het iets hardwarematigs is (bijv. slechte voeding/overbelaste voeding).

Algemene informatie over de 0xF4 melding die je als eerste schermafdruk gepost hebt: hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
4 jaar oud. Dan zou het probleem in het mobo kunnen zitten, maar zoals dnties zegt, ook de voeding.
Heeft u niet een kennis die een voeding heeft die, om te testen, deze even kan uitlenen? Als het met een andere voeding wel goed werkt is het duidelijk dat daar het probleem zit en er dus een nieuwe voeding in moet.
Blijft het probleem zich voordoen, dan is hoogstwaarschijnlijk het mobo de schuldige en moet die vervangen worden.

Ik zal proberen om dit weekend een voeding te bemachtigen van een kennis.
Ik laat nog iets weten.

Bedankt!

Ik heb een voeding van een kennis in mijn pc gestopt en alles werkt perfect nu.
Het probleem lag dus aan de voeding.

Bedankt voor jullie hulp en advies! Ik zal de topic status op opgelost zetten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan