PC crasht af en toe + bij iedere startup disc-check van C:

Status
Niet open voor verdere reacties.

superbrecht

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2009
Berichten
51
Hoi!

Sinds enkele dagen heb ik een probleempje met mijn pc (welja... probleemPJE... 't is wel vreselijk irritant:rolleyes:).

Enkele dagen geleden had ik het volledig gehad met Internet explorer.
Het feit dat de helft van de nieuwe tabbladen nooit laaden werkte op mijn systeem.

Dus installeerde ik Mozilla Firefox.
En met het veranderen van browser heb ik maar meteen eens gekeken of er ook enkele updates waren bij VAIO update.
Die waren er en deze heb ik ook geïnstalleerd.

Daarna begon het fout te gaan.

Af en toe (om de 30 à 60 minuten ongeveer) crasht mijn pc.
Alt+ctrl+delete werkt niet, ik kan niks sluiten of openen,... enkel de muis nog bewegen.
Als ik hem enkele uren aanlaat met de schermverlichting uit en ik wil hem weer gebruiken reageert hij ook niet meer, het scherm blijft gewoon zwart. Het enige wat ik dan nog kan doen is hem herstarten door enkele seconden op de power-knop te drukken.

Bij het opstarten verschijnt er altijd een disc check nadat ik mijn wachtwoord heb ingedrukt.

Ik heb daarna eens Google Chrome gebruikt, nog steeds hetzelfde probleem.

Nu heb ik alles dat ik in de afgelopen dagen geïnstalleerd heb verwijderd.
Google Chrome, een office update, Mozilla,...
Maar dit hielp niet.

Ik ben er vrij zeker van dat ik geen virus of zo heb... nuja, 100% zeker ben ik het ook niet.
Ik heb AVG die dagelijks een scan doet, en microsoft security essentials.

Wat kan ik hier in godsnaam aan doen?:shocked:
 
Goedemorgen,

Het is misschien niet de oplossing maar 2 internet beveiligers werk slecht tot niet ik zou de avg er eens af gooien.
En misschien kan je deze ook eens uitvoeren.
 
Zal ik vnv eens proberen.
Bedankt voor je antwoord :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Als het probleem begonnen is na de updates dan zou ik als eerste die updates ongedaan maken. Of zou ik systeemherstel doen naar een punt van voor de update.
Succes.
 
Ik heb systeemherstel gedaan tot zover ik kon, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
De update is ongedaan gemaakt, geen verbetering :s

Daarnet blockte mijn pc ook op het inlogscherm.

Als ik mijn pc aanlaat 's nachts vind ik hem soms heropgestart ofzo.

Aaarg... wat een irritant probleem:confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
geef 's ff de precieze specs van je pc/laptop door (merk/type/modelnr.)
 
Het is een Sony Vaio VGN-FW41M/H AZ
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
heb je al eens geprobeerd,zoals te lezen op de Sony website bij probleemoplossingen
en ongetwijfeld ook in je handleiding terug te vinden, om het ingebouwde Hardware Diagnostics Programma te starten middels F10 direct na de herstart?
klikkerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit nu 3 keer geprobeerd... bij alle 3 de pogingen blockte m'n pc vast.
Bij de eerste en 2de poging na ongeveer 20 procent en bij de 3de poging op 95%.

Ik kon nog op cancel drukken. Net zoals bij de meeste dingen kan ik wel nog bepaalde dingen indrukken en zo, maar er volgt geen reactie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet je nog welk soort updates je bij Sony hebt gedaan? Bewaart Sony e/o je OS daar geen logje van? Staan die Sony-updates niet bij "Programma's en onderdelen" i.h. configscherm? Anders zou ik opnieuw beginnen met de basic-drivers die je bij je laptop hebt gekregen e/o die erop zaten toen je hem kocht.
 
De updates die ik vind zijn vanaf 15 Oktober (en dit is voor ik dit probleem had) enkel security updates voor office. Zou dit aan een vdeze kunnen liggen?

Ik heb al zitten denken dat het misschien het makkelijkste is om alles wat ik houden wil op een externe harde schijf te zetten en gewoon alles op m'n pc herdoen met die cd's die ik ervoor gebrand heb. Hoe het juist heet weet ik niet.

edit: Ik zie er ook nog een update van Microsoft WIndows tussen staan, daarnet even over het hoofd gezien.
Kan ik deze gewoon deïnstalleren net zoals ik met eender welk programma zou doen??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke update is die van Windows? De Windows updates kun je evt. gewoon verwijderen via de normale procedure in het configscherm>programma's en onderdelen enz.>updates weergeven.
Heb je de schijf al eens gedefragmenteerd e/o chkdsk gedaan?
Dat het aan de updates van Office zou liggen kan ik me niet voorstellen.
Maak je de pc regelmatig schoon (softwarematig)?
Probeer anders eens met Ccleaner de zaak op te schonen(vink bij geavanceerd alleen "verouderde prefetchdata aan). Defragmenteren met defraggler van dezelfde fabrikant.
Succes.
 
KB905866 zie ik ernaast staan.
EN dan is er nog 1 van een tijdje geleden; KB959175.

Dskchk doet ie bij iedere startup.
IK zou eens moeten opschrijven wat hij dan precies aangeeft.
De volgende keer dat ie vastblokt en dskchk doet schrijf ik alles op en laat het hier weten.

Bedankt om mij steeds te helpen btw. :)
 
KB905866 zie ik ernaast staan.
EN dan is er nog 1 van een tijdje geleden; KB959175.
Die eerste is een update voor een junkmailfilter en de tweede een update van Live Essentials.
Maar ik zou eens graag willen weten welke updates je bij Sony hebt gedaan immers (gaf je zelf aan) toen begonnen de problemen.
 
Die eerste is een update voor een junkmailfilter en de tweede een update van Live Essentials.
Maar ik zou eens graag willen weten welke updates je bij Sony hebt gedaan immers (gaf je zelf aan) toen begonnen de problemen.

Die updates krijg ik altijd via een programma VAIO update.
Ik heb er ooit eens voor gekozen om geen enkele update uit te voeren zonder mijn bevestiging. En af en toe kijk ik bij Vaio update of er updates zijn voor eender wat.
 
'k Heb men pc gewoon opnieuw geformatteerd met die cd's die ik bij m'n laptop kreeg.
DUs dit is opgelost... bedankt iedereen voor jullie hulp.:)
 
Graag gedaan hoor. :thumb:
( zet even je topic op "zetstaus opgelost" op de blauwe werkbalk bovenin je topic)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan