pc crasht bij alle games

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudivanhemert

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2012
Berichten
15
Hoi,
ik heb sinds vrijdag een gloed nieuwe pc.
alles gaat goed, tot ik begin te gamen (games als prototype 2, max payne 3, sniper elite v2). na (meestal) een kwartier of iets crasht de pc. mijn record is enkele minuten zelfs.
het spel loopt helemaal vast, mijn kast begint te loeien (ventilator) en het enige wat werkt is een reset.
hier zijn mijn specs:

AMD FX(tm)-8150 Eight-Core Processor
3.6 GHz

RAM
8 GB

GeForce GTX 560
Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit

kan het hardware of software zijn?

heeft het misschien met de warmte buiten (en dus op mijn kamer die maar paar m2 is) te maken?

groeten Rudi
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn de temperaturen van je onderdelen wanneer je gamed?
 
Temperaturen kun je meten met een programma als Speccy of Speedfan
 
heb zowat precies dezelfde pc, jij hebt 0.5 Ghz meer CPU power,
(mijn specs AMD FX 8120 3100 AM3,8 core 3.1Ghz ENGTX 560 Ti kaart, zelfbouw pc).

ik weet bijna zeker dat dit een hitte probleem is, omdat ik dat ook had, maar ook omdat je schrijft dat je
kast begint te loeien, deed die van mij ook. zoals Thiemo schreef kun je heel gemakkelijk je temperaturen
lezen van je CPU, videokaart, en andere dingen. gewoon even googelen hiernaar.

IK RAAD JE AAN NIET DOOR TE GAMEN!!!!

want als het echt een hitte probleem is, zo erg dat je pc ermee stopt, dan sloop je echt je CPU en of andere hardware
wanneer je door blijft gaan!!! dit is serieus, heb zelf zo eens een CPU gesloopt.
het enige wat je kunt en moet doen is dus even een proggie downloaden en installen die je temps meet, dan even kijken
hoe heet de zaak wordt en mocht dat t geval zijn, waarvan ik eigenlijk wel zeker ben. dan fans kopen of een nieuwe
heatsink. (fans voor in de pc kast, let erop dat er dan een airflow onstaat. dus aan de ene kant wordt lucht ingezogen en
aan de andere kant wordt de hete lucht eruit geblazen). mocht dit nog niet genoeg koeling brengen dat moet je verder
gaan met de aanschaf van een nieuw heatsink voor je CPU, dit is dus het alluminium blok met fan dat op je processor zit
bevestigd.

heb zelf 3 Sickle fans 120 mm. gekocht en die wisten de temperaturen met zo'n 30 C (!!!!) te verlagen.
zonder die 3 case fans werd mijn CPU tijdens zware games zo'n 80 C en mijn videokaart zo'n 65 C.
nu komt mijn CPU niet boven de 57C max, en mijn videokaart niet boven de 48C!
mijn CPU mag hooguit 61 C worden en mijn videokaart kan wel hogere remps aan maar hoe heter de
zaak wordt, des te korter gaat je hardware mee.

dus, neem dit aljeblieft serieus, echt even niet meer gamen tot je zaak gefixed hebt, want anders is
dadelijk je pc echt stuk!

mocht je meer precies info willen weten over hoe en wat dan licht ik de zaak graag nader toe.

leon

(hoeveel fans heb je nu in je pc kast zitten, en staan deze zo dat er een arflow ontstaat?)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen voor de reacties!

Het is een gekochte kast van Alternate. alleen omdat die niet dicht bij huis zat heb ik gewacht met langsgaan.
ik ben er vandaag geweest, en na een stresstest bleek er weinig aan de hand (o.a. Furmark). toen ben ik daar ter plekke gaan gamen en daar was het probleem.
bij de technische dienst hebben ze gekeken in een logboek wat de problemen waren en ze hebben enkele dingen geupdate.
tot nu toe gaat alles nog goed.

de videokaart raakte ongeveer de 80 graden aan tijdens intensief gebruik, maar dat was niets om bang voor te zijn hadden ze gezegd.
 
heeft toch niet gewerkt helaas. Na een kwartier gamen weer een crash. niets aan de hand eerst. computer maakte gewoon normaal geluid, en na de crash was het net een straalmotor.
ik zal eens kijken of het op te lossen is met een schone windows installatie
 
terug sturen naar alternate zou ik zeggen je hebt garantie en je hebt hun laten zien dat het product crashed en onstabiel is.

zij moeten met een werkend product komen aan zetten als ze dit niet kunnen fixen zullen ze je een nieuwe pc moeten aanbieden
of in ieder geval nieuwe hardware van de zelfde qualiteit moeten geven

hier moet je zelf in iedergeval niet verder mee gaan lopen spelen


er bestaat ook de kans dat je voeding niet stabiel is...
dus laat ook je voeding eens door meten
 
Laatst bewerkt:
je zal wel denken, komt ie weer met dat gezeur of hitte, maar ik geloof toch echt dat t probleem daarin zit!!
heb al mijn hardware ook bij alternate gekocht, maar wel zelf gebouwd. we hebben zowat dezelfde hardware zoals ik
al eerder omschreef, en ik had precies dezelfde problemen, (enkel stopte ik met gamen voordat de zaak crashde).

dat je videokaart rond de 80C zit tijdens zware belasting is echt veel te hoog, mijn kaart werd dat ook totdat ik die
3 extra fans (koste 27 euro tesamen) plaatste, nu komt de videokaart temp niet meer boven de 46 C, en dat tijdens
zware belasting over lange tijd!! mijn processors komen niet boven de 54C,en mijn moederbord niet boven de 27C,
en dit alles dus tijdens zwaar gamen over enkele uren!! vind t bijzonder vreemd trouwens dat ze niet bij alternate de
temps hebben afgelezen!

raad je dus echt aan voordat je andere stappen onderneemt om even je temperaturen te meten, het kost maar hooguit
3 minuten waarvan 2 minuten het installen is van het programmatje. het zou me echt ontzettend verbazen wanneer ook
jij niet dan temperaturen hebt van rond de 80C met je processors, (en die gaan dan echt kapot, dat je pc crashed zegt
al genoeg). onze processort mag NIET heter worden dan 61 C!!

dus, alsjeblieft, doe jou en mij dit kleine plezier zodat we een hitte probleem kunnen uitsluiten.
Everest is een prima gratis programma hiervoor, je kunt t vanaf hier downloaden;

http://www.aida64.com/downloads/aida64extreme250exe

installen, en dan programmatje openen. het duurt 10 sec.
je krijgt dan een window met links en rechts een window, klik op "computer"
in linker staatje zodat t opend, en klik dan op "Censors". je zal zien dat t dan
even voor 2 sec je temperaturen leest en ze dan weergeeft. helaas kun je met
deze trial version (30 dagen) niet de grafische kaart temps lezen maar wel de
omgeving van de kaart.en de processor temp en daar gaat t nu even om.

laat dan even weten welke temperatuur t aangeeft, trouwens beter als je dan even alle
temperaturen weergeeft.

natuurlijk hoef je dit niet te doen, maar omdat we dezelfde hardware hebbem enik precies dezelfde
klachten had, en ze hiermee kon oplossen lijkt t mij echt raadzaam dat je dit even doet. t kost je
maar 3 minuten en dan hebben we zekerheid.

laat even weten wat je doet, en als je t doet dan alle temps.

succes,
(we hebben een prima pc, enkel wordt t ding bloedheet, maar ook geen wonder met al die power, lol!)

leon
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan