pc crasht bij een spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

agrash

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Het zit zo, ik heb overlaatst mijn pc moeten binnenbrengen omdat hij uitviel tijdens het gamen
nu, het bleek opgelost te zijn door een extra fan ergens op het moederbord te plaatsen (processor fzo? of wat kan dat juist zijn, kben slecht in hardware ) die ik dan aansteek als ik game want anders maakt dat teveel lawaai

Ik heb ondertussen stalker, half life ep 1 & tomb raider anniversary uitgespeeld & ik speel ook soms eens flatout 2 zonder probs maar tijdens het spel rogue trooper krijg ik nog altijd die crash die ik had voordat ik hem binnendroeg..

je zou kunnen zeggen dat die extra fan niet genoeg is maar hoe komt het dan dat hij niet crashte tijdens die 3 andere (zwaardere) games terwijl hij bij dat 'oud' spel wel doet

op het internet vind ik niet direct iets terug wat die crashes kan veroorzaken door het spel zelf, maar het zijn diezelfde crashes die ik had van voor ik die extra fan kreeg dus denk ik niet dat het zal opgelost zijn door het te patchen fzo

ik moet wel zeggen dat ik bij half life ep 1 m'n graka een lijntje van de hardwareversnelling heb moeten dalen want hij crashte ook, bij rogue trooper heb ik nu zelf nog een lijntje gedaald en ik kon effe terugspelen maar na een tijdje (+-15-20 min?) was het weer zo

met crashen bedoel ik dat het beeld vastloopt, geen geluid (denk ik, tenzij er ms juist geen geluid aanwezig was..), ik kan wel nog num lock aan & uitzetten maar na een aantal seconden loopt dan heel de pc vast & word het scherm zwart waardoor ik genoodzaakt ben om de pc te reseten

specs:
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz
You Have: 3.19 GHz Performance Rated at 4.79 GHz
You Have: 1023.4 MB
You Have: Microsoft Windows XP Professional Service Pack 2 (Build 2600)
You Have: RADEON X800 Series (ATI Radeon Graphics Processor (0x554F))

Dat komt van nzone.com "can you run it" is het niet?
Wat zegt die over de vier spellen?

nee van srtest.com

Hij crashed nu ook bij het spel overlord maar dat is een andere crash (ik heb denk ik die crash vroeger ook nog gehad)
beeld freezed, geluid gaat na een 2tal seconden weg en zo blijft het maar staan & als ik terug opstart krijg ik zo'n melding van het 'systeem is van een ernstige fout herstelt

wat hij zegt over die 4 games, waarschijnlijk dat ik ze allemaal kan draaien & sommige kan ik op recommended draaien

http://www.nzone.com/content/nzone/srl/nzone_srl.asp

probeer deze eens, zal vermoedelijk hetzelfde zijn. Maar als hij ergens zegt dat het niet voldoende is...:s
crash wijst meestal toch op zoiets, vastlopen als dat toch...
staat AV ea achtergrondprogramma's uit?

dat is die waarschijnlijk van srtest.com
ik denk dat het eerder een hardwareprobleem is of ms die extra fan die nog niet genoeg is (maar waarom kon ik dan die andere games uitspelen??)
AV?

doe het volgende ook maar eens.
kijk voor windows updates.
kijk voor update drivers voor alles wat je heb.
kijk dan voor patches voor de bewuste spellen die niet goed werken.
als dit alles nu nog niets uit haal is er echt wat met je hardwaren aan de hand.

http://www.nzone.com/content/nzone/srl/nzone_srl.asp

probeer deze eens, zal vermoedelijk hetzelfde zijn. Maar als hij ergens zegt dat het niet voldoende is...:s
crash wijst meestal toch op zoiets, vastlopen als dat toch...
staat AV ea achtergrondprogramma's uit?

nop, ik laat al de pogramma's met rust als ik een spel start
het enige wat ik wel sluit natuurlijk is hetgene waar ik mee bezig ben (internet, muziek, films..) zodat ik niets anders op m'n scherm zie dan mijn burueablad

@virtuosa:
bij de pcwinkel hebben ze er een nieuwe windows moeten opzetten en er zijn momenteel 80 updates dat ik niet kan installeren :s een illegale versie waarschijnlijk
de rest is normaal gezien geupdate
ik patch nooit m'n games tenzij het werkelijk nodig is (voor erge bugs of filmpjes fzo) en het probleem van die crashes ligt toch niet daaraan

In handleidingen van zo'n spellen staat altijd dat je best alle achtergrondtaken afsluit om crashes te voorkomen. Ik zou al eens beginnen dat te proberen.

In handleidingen van zo'n spellen staat altijd dat je best alle achtergrondtaken afsluit om crashes te voorkomen. Ik zou al eens beginnen dat te proberen.

ik heb dat nog nooit moeten doen in m'n hele gamecarriere (buiten 'oblivion' maar dat was omdat ik toen maar 512 ram had & ik tekort had) maar ik zal eens proberen
je weet maar nooit.. :)

ik heb dat nog nooit moeten doen in m'n hele gamecarriere (buiten 'oblivion' maar dat was omdat ik toen maar 512 ram had & ik tekort had) maar ik zal eens proberen
je weet maar nooit.. :)

Ik doe het ook niet meer:D maar het zou wel het eerste zijn dat ik zou doen moest ik een spel hebben dat crasht.

dus ik heb de meeste programma's afgesloten en het dan nog eens gedraaid & ik kon effe doorspelen maar ik moest toen naar beneden gaan om te gaan eten dus drukte ik op escape om naar het menu te gaan, na een groot halfuurtje kwam ik terug & was m'n pc geblokkeert terwijl hij gewoon in het menu zat :s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan