PC Crasht bij gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Symon

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
Ik heb zelf een paar maanden geleden mijn computer gebouwd,en alles deed het perfect. Tot een paar dagen geleden,telkens als ik een spel voor ongeveer 30 minuten speel freezed het beeld en hoor ik een raar gekraak door mijn speakers.
Het gebeurt alleen als ik game,nooit met iets anders.
betekend dit dat mijn gpu kapot is,of een ander onderdeel? Ik heb windows 7 al opnieuw geinstalleerd maar ik heb het probleem nog steeds.

Hier mijn specs:
Case:Sharkoon t5 value edition
Processor: AMD Phenom II X6 1055T
Videokaart: AMD Radeon HD6850
HDD: 1tb seagate barracuda
RAM: 4gb kingston value ram
moederbord: ASRock 870 extreme3
psu: XFX XXX Edition 650 watt
Cpu cooling: Coolermaster 80mm
case fans: 4x Coolermaster sickleflow's

Laatst bewerkt:
Hoe zijn je temperaturen tijdens het vastlopen? heb je al de niewste drivers geprobeerd? indien je net nieuwe drivers hebt geinstalleerd, probeer dan eens de oude.

Probeer een video stressing tool zoals kombustor om het in een standaard omgeving te proberen

Laatst bewerkt:
Ik heb de nieuwste drivers en ook mijn temperaturen zijn prima; ik heb pcwizard aangezet onder het gamen en dit zijn de uitslagen:
Idle cpu: 25c
Idle gpu: 37c
Load cpu: 37c
load gpu: 63c (de hd6850 hoort tot 85 fatsoenlijk te lopen)

begonnen de problemen na de driver update? of ervoor al? heb je het bij alle games of een enkele?

Ik heb laatst weer oude drivers geinstalleerd,maar ik heb het probleem nog steeds.
en ja,het gebeurt bij elk spel.

Ik zou proberen even je videokaart in te branden met kombustor (of andere tool) en kijken of de computer stabiel blijft, indien ja, zou ik voor de zekerheid ook even memtest draaien om je memory uit te sluiten.

Je temperaturen zijn normaal. kun je ook je northbridge temps bekijken? Oververhitte NB will ook wel eens dit sort symptomen geven

Ik heb memtest gedraaid,en daar was niks mis mee. Ook heb ik kombustor geprobeerd,niks aan de hand.
De error komt nu steeds vaker en soms zelfs als ik youtube filmpjes kijk!

Laatst bewerkt:
Ik heb een vriend zijn videokaart geleend,en ik heb nogsteeds het probleem. Zal het dan aan de cpu liggen?

Laatst bewerkt:
Heb je al naar de northbridge gekeken? Indien je een actieve koeling op je northbridge hebt: werkt de koeling nog? Ik kan de CPU niet uitsluiten, maar als het vooral bij video is en je hebt al een andere videokaart zou ik eerst daar ook nog eens kijken

Meestal kon je het zien in de BIOS, maar mogelijk kan een programma als speedfan ook zulke temps uitlezen. Heb al 5 jaar geen AMD platform gedraaid, dus ik ben daar niet meer helemaal bij

ongeveer 30 graden idle en 45 onder het gamen.

Ik begin nu toch mijn cpu te verdenken van alles,is er geen programma om mijn processor te testen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan