Pc crasht, bij gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderisbestok

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Hallo,

Ik zag dat het bericht hiervoor hier ook al over gaat, maar kon daar voor mij niks zinnigs uithalen.
Dus start ik maar een nieuw bericht, ik weet namelijk niet 100% zeker of het aan mijn videokaart ligt.
Ik heb het probleem als ik langere tijd bijvoorbeeld GTA IV of Trine 2 speel. Maar verder valt het mij
op, dat de ventilatoren in mijn computer de laatste tijd over het algemeen veel geluid maken.
Bijvoorbeeld bij het spelen van Mincraft :o .
Ik heb in computerbeheer gekeken, staat niets vreemds alleen FOUT SYSTEMCRASH.
Toen heb ik het programma Speedfan gedownload, voor de temperatuur van GPU stond een vlammetje en een temperatuur van 69 - 75 graden. Vervolgens stopte ik het spel, ging de temperatuur langzaam naar beneden en begonnen de ventilatoren minder geluid te maken. (Ik heb de temperaturen met het programma CPUID HWMonitor gecontroleerd) Hopelijk weten jullie wat er aan de hand is en wat ik hier aan kan doen.

Sander Hansen

EDIT:

Natuurlijk zijn mijn specificaties wel handig:

AMD Phenom II X6 processor
Asus M4A78LT-M moederboord
ATI Radeon HD 5770

Laatst bewerkt:
Oververhitting denk ik. je pc gaat uit om oververhitting te voorkomen.
misschien veel stof in je pc. dan moet je ff een busje perslucht kopen. en met een nat wattenstaafje kun je de fan's schoonmaken

Ik had inderdaad al zon idee, maar stof heb ik pas nog eruitgezogen en geblazen,
Maar nu vraag ik me af welke fan koelt de GPU, is dit gewoon de videokaart?
De fan die volgensmij op de CPU zit gaat namelijk flink harder draaien als hij "te warm" wordt

je pc ziet er ongeveer zo uit

inside-gaming-rig.jpg

bovenste fan op het moederbord is CPU
en die palit kaart is de GPU

Klopt,
en volgensmij is het juist de CPU die zo veel geluid maakt, wat mij erg hindert.
Dit heb ik getest door, met speedfan de snelheid aan te passen.
Dus de GPU wordt veel te warm maar de fan van de CPU gaat merkbaar harder werken,
klopt dit wel?

Ja, als iets heter word gaan de fans automatisch harder draaien maar in jouw geval helpt het niet veel en uit voorzorgs maatregelen heeft het systeem zich zelf uitgeschakeld
heb je de Stock Boxed Intel cooler erop zitten? ziet er ongeveer zo uit:

334a77e0528e6f6.jpg

want die koeler koelt niet supergoed. en bij gaming word het systeem veel belast dus daar kan het aan liggen.
What can you do?

Aftermarket Koeler installeren (Misschien zelfs waterkoeling (als je het er het geld voor hebt)

je kan aan de foto die hij heeft geplaatst zo zien dat hij de stock koeler van amd gebruikt
65-75C is vrij normaal voor een game videokaart die kunnen gerust 80/90 graden hebben

onzin idd mijn kaart word gemakkelijk 80 graden. deed je aan overclocking? als er nog garantie op zit zou ik even contact op nemen met amd.
en zijn de games legit? Crasht nou de hele pc of aleen het spel?

TS heeft helemaal geen foto geplaatst, het is slechts een foto ter indicatie ...
Ontopic: Het is om te beginnen helemaal niet verkeerd om er een andere/betere koeler op te zetten, de AMD's die ik gehad heb waren allemaal 'heethoofden'

Ik had inderdaad al zon idee, maar stof heb ik pas nog eruitgezogen en geblazen,
Maar nu vraag ik me af welke fan koelt de GPU, is dit gewoon de videokaart?
De fan die volgensmij op de CPU zit gaat namelijk flink harder draaien als hij "te warm" wordt

hou je dan wel je fans vast? ik heb wel eens gehoort dat als je dat niet doet je de fans kapot kan maken.
heb je casefans?(ik mag aannemen van wel) zo ja al gecontroleerd of die nog werken?

(AsusUser hoe kan ie een intel cooler op een AMD processor hebben???)

Laatst bewerkt:
Als ik mijn computer schoonmaak, stop ik een potlood tussen de Fans zodat ze niet gaan draaien. Heb in mij computer kast nog 3 vinnen zitten.
De computer lijkt stoffig maar dit zijn nog oude fotos!
attachment.php

Volgensmij de CPU koeling, deze maakt de (.....) herrie
attachment.php

Onscherpe foto maar dit is mijn videokaart

En de voeding
attachment.php

Deze foto heb ik net wel gemaakt (A)

Bijlagen

• DSC_0478.jpg
    DSC_0478.jpg
    107,3 KB · Weergaven: 242
  • DSC_0479.jpg
    DSC_0479.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 91
  • DSC_0480.jpg
    DSC_0480.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 119
MS-tech ik denk dat daar je probleem zit die dingen zijn zeer slecht en kunnen een game pc niet lang ondersteunen
ik weet niet hoe oud je pc is en je tempraturen zien er goed dus dan is de eenige boosdoener die overblijft de voeding
en dit zijn typische voedings mankementen

probeer een voeding te lenen waarvan je weet dat hij doet (of ga even langs een pc boer)
en test je pc kijk of hij nog crashed

Laatst bewerkt:
Ik zal binnenkort even langs gaan bij mijn oom om te kijken of hij nog een voeding heeft liggen.
Wat adviseer je mij aantal watt etc?

500watts minimaal voor een goed merk voeding
en 600watts voor een slecht merk voeding

maar als het je voeding is dan is de Corsair Builder series 500watts voeding de beste

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan