PC crasht bij spelen COD 4

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mkkl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mkkl

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Elke keer als ik COD 4 speel crasht de pc na een kwartiertje ofzo.
Hij loopt ineens vast en start dan opnieuw op.
Hij blijft opnieuw opstarten tot ik hem zelf helemala afsluit.
Als die opnieuw opstart stopt die de ene keer als het bureaublad geladen is, als ik een gebruiker moet kiezen of zelfs daarvoor.

Ik krijg dan als die eindelijk goed opnieuw is opgestart de foutmelding dat er een ernstige systeem fout was wat te maken heeft met deze bestanden.

...LOCALS~1\Temp\WERc3c9.dir00\Mini112108-02.dmp
...LOCALS~1\Temp\WERc3c9.dir00\sysdata.xml

Daartussen door nog een blauw scherm met de zin: DRIVER_IRQL _NOT_LESS_OR_EQUAL

Ik heb al wat rond gegoogled uiteraard om jullie niet met onnodige vragen bezig te houden en las dat het te maken kan hebben met je drivers of je geheugen.

Nu heb ik tussen 2 crashes door mn drivers van mn kaart al geupdate. En ben van plan zo een test te doen met memtest86.

Maar ik werd door gelinkt na een site na het versturen van een foutenrapport naar een site van microsoft waarop dit stond:

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

NU zou ik alleen niet weten met welke driver het dan te maken heeft
Windows XP
Radeon HD4800
Core 2 Duo E8400

Hoop dat iemand mij er mee kan helpen.

oei... zo'n bestand komt me bekend voor: ik heb het ook gehad, en meestal is het een virus. Probeer dit eens: Download CCleaner en doe de internetkabel uit de PC. open ccleaner en vink alles aan en klik op ''opschonen''. schoon ook het register op. Ben er zeker van dat alle Temp-mappen (C:/WINDOWS/Temp, en Local Settings/Temp.) zijn verwijderd. Nu moet je de stekker eruit trekken en opnieuw opstarten zonder de internetkabel erin!. Als hij niet meer crasht rapporteer je het even

succes
gr Thomas:cool:

hoe bedoel je de stekker eruit trekken?
niet gewoon afsluiten? of bedoel je dat? :P

denk vraag het maar even voor de zekerheid

ja inderdaad gewoon hup in een keer stroom eraf. absoluut niet op afsluiten klikken! sorry het moet even:confused:

ja inderdaad gewoon hup in een keer stroom eraf. absoluut niet op afsluiten klikken! sorry het moet even:confused:

Waarom zou hij direct de stekker eruit moeten trekken? Sorry hoor maar van deze maatregel heb ik nog nooit gehoord.

@ Mkkl

Download Mbam (Malwarebytes' Anti-Malware)(klik, direct download)

Installeer het en update het indien nodig. Laat dan je computer even scannen met een fast scan. Na de scan moet je alles aangevinkt laten en laten verwijderen. Er bestaat een mogelijkheid dat je even je computer moet laten opstarten, Doe dat dan. Want dan zijn er een paar virussen die nog erop staan die worden dan bij de reboot verwijdert.

Succes!

ik heb het geprobeerd maar hij blijft vastlopen en opnieuw opstarten. Ik heb ook memtest86 gedraaid maar die liep geloof ik ook vast?
Hij was bij Test 4 en toen ik 5 minuten later keek startte die opnieuw op en begon weer als een gek opnieuw op te starten.
Toen heb ik hem zelf uitgedaan opgestart en begon CHKDSK met een scan.

Er stond onder andere in verwijderen van beschadigd bestandsfragment 12393
verwijderen van indexvermelding 8876480 in index $I30
herstellen verloren bestanden.

Het wordt er niet echt beter op zeg maar.
Ik hoop op wat hulp.

oei... zo'n bestand komt me bekend voor: ik heb het ook gehad, en meestal is het een virus. Ben er zeker van dat alle Temp-mappen (C:/WINDOWS/Temp, en Local Settings/Temp.) zijn verwijderd. Nu moet je de stekker eruit trekken en opnieuw opstarten zonder de internetkabel erin!.
Sorry, maar dit is klinklare onzin.:rolleyes:

Het is gewoon een dump die gedaan wordt naar aanleiding van een ernstige fout in het systeem. Zeker geen virus.

De genoemde mappen (C:/WINDOWS/Temp, en Local Settings/Temp.) mag je absoluut niet verwijderen. Dit zijn reguliere mappen, die Windows gebruikt voor tijdelijke (temp) bestanden.

Stekker eruit trekken is ook geen aanrader, gewoon de reset knop op de kast gebruiken en het systeem zal opnieuw opstarten.

Graag nadenken voordat je dit soort adviezen op het forum plaatst!!!!!

@Mkkl,
Werd er nog een bepaald bestand genoemd in het blauwe scherm met de DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL foutmelding?

Hoe hebt je memtest86 gedraait? Vanuit Windows of het systeem met de floppy of cd laten opstarten om memtest86 te laten testen?

Laatst bewerkt:
memtest86 al gedraaid ja zie vorige post.

maar duidelijk dat mn Temp mappen nu al weg zijn, ( een deel van de bestanden die erin zaten ) kzal kijken of ik ze met undelete terug kan krijgen maar goed, dat is wel een beetje heel erg jammer.

het blauwe scherm verdween te snel om een bepaald bestand te zien, ik heb al geprobeerd om een foto te maken maar lukt ook neit echt moet ik zeggen :P

Laatst bewerkt:
Hij was bij Test 4 en toen ik 5 minuten later keek startte die opnieuw op en begon weer als een gek opnieuw op te starten.
Wat starte opnieuw op? Memtest86 of de pc?

Laatst bewerkt:
ja de pc , maar tegelijk memtest dus ook omdat die in mn cd-rom drive zit en die als 1e boot device staat.

Heb je meerdere geheugen reepjes in de pc zitten? zo ja er maar 1 inlaten zitten en memtest86 laten testen. Gaat dat goed, dan die apart leggen en de volgende testen.

ja zal ik doen, moet overigens het geheugen per se in het 1e slot zitten of kan ik de 2e ook in slot 2 laten zitten terwijl ik de eerste eruit heb gehaald?

De eerste strip startte opnieuw op na een minuutje of 16 volgens mij zonder errors maar ik miste het net even.

De 2e gaf flink wat errrors, ik weet niet of er dan nog iets moet gebueren maar hij startte daarna ook meteen weer op.

Ik heb even een foto van de 2e gemaakt. Lijkt me niet goed iig.

Bijlagen

• P221108_13.47.jpg
    P221108_13.47.jpg
    86,4 KB · Weergaven: 55
Denk dat je daar je probleem geval gevonden hebt.

Ja oke, kan ik hier verder nog wat aan doen?
Of moet ik gewoon nieuw ram geheugen kopen? :confused:

Ik zou eens kijken of je bij iemand geheugen kunt lenen, voordat je geld uit geeft. Als je daarmee ook nog problemen blijft houden is er meer aan de hand.

Sorry, maar dit is klinklare onzin.:rolleyes:

Het is gewoon een dump die gedaan wordt naar aanleiding van een ernstige fout in het systeem. Zeker geen virus.

De genoemde mappen (C:/WINDOWS/Temp, en Local Settings/Temp.) mag je absoluut niet verwijderen. Dit zijn reguliere mappen, die Windows gebruikt voor tijdelijke (temp) bestanden.

Stekker eruit trekken is ook geen aanrader, gewoon de reset knop op de kast gebruiken en het systeem zal opnieuw opstarten.

Graag nadenken voordat je dit soort adviezen op het forum plaatst!!!!!

@Mkkl,
Werd er nog een bepaald bestand genoemd in het blauwe scherm met de DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL foutmelding?

Hoe hebt je memtest86 gedraait? Vanuit Windows of het systeem met de floppy of cd laten opstarten om memtest86 te laten testen?

maar die temp mappen worden vanzelf weer aangemaakt:confused:

Ik heb al contact opgenomen met de site waar ik het geheugen vandaan heb en zij zullen voor vervangende zorgen.
Heel erg bedankt voor de reacties.
En als iemand nog tips heeft om dit te voorkomen, als het te voorkomen valt, hoor ik het heel graag.

groeten michiel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan