PC crasht en wordt soms traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbird1997

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Berichten
104
Mijn HP desktop is de laatste tijd soms erg traag alleen ik weet niet waarom??
De PC is van 2008 en er stond orgineel Windows Vista op maar ik heb hem ge-upgrade naar Windows 7 (van HP gekregen) sinds ik windows 7 erop had liep de PC super!
Alleen sinds de afgelopen tijd wordt de PC plotseling erg traag, dit duurt ongeveer 1 tot 2 dagen daarna is hij weer snel??? :confused:
Ook crasht de PC de afgelopen weken plotseling???

Ik had de afgelopen jaren wel wat veranderd aan de PC :

1. Een nieuwe Videokaart erin gedaan XFX Radeon HD4880
2. Nieuwe voeding :RECOM power engine 750 Plus
3. 3 GB ram upgrade (draait nu op 5GB RAM)

De PC heeft als specificaties:

Intel Core 2 Duo E8200 2,66Ghz
Windows 7 Ultimate 32-bit
5GB RAM (3,25 GB beschikbaar)

Ben nu bezig met een hardschijf test (Seatools) maar had al een tijdje geleden met een ander programmaatje hem getest (HDtune) en er waren volgens hem geen fouten of beschadigingen :confused:
Had voor de XFX videokaart een Nvidia Geforce 210 maar toen was hij ook soms plotseling erg traag..
 
Ja de PC wordt erg warm als de PC crasht zie ook iets met Graphic .... tempature , mijn videokaart blaast ook wel hard met gamen en video's kijken.
Met de kap (kap van de behuizing) crasht hij niet meer.

maar de PC wordt nog steeds wel eens traag....
 
misschien de pc stofvrij maken?
(als je een 64bit versie van windows installeert kun je wel 5 gb ram gebruiken)
 
pc is al super schoon, de 64-bit versie had ik als eerste geïnstalleerd maar op die versie begon het probleem juist maar sinds ik de 32-bit versie heb geïnstalleerd blijf het probleem zich voordoen...
Op het moment dat de PC traag is dan staat bij taakbeheer dat de hardschijf 100% wordt gebruikt maar er zijn volgens HDtune geen fouten of beschadigingen.. :confused:
Is Windows 8 een optie? ik zit nu op een laptop met Windows 8.1 en dat loopt verdomt snel.
 
ik kan niet zeggen of het sneller is of trager wel zou ik aanraden dan om windows 8.1 64bit te gebruiken.
waarschijnlijk is je harde schijf niet de snelste misschien kun je beter kiezen voor een nieuwe harde schijf, ssd of hybrid schijf.
 
de hardeschijf test is net klaar (Seatools)
En je hebt gelijk, hij zegt dat er bepaalde sectors beschadigd zijn...
Ook zegt hij erbij dat ik met de DOS test de sectors kan repareren, ik zal dat maar eens proberen.
Anders toch een andere hardeschijf, maar wat zijn dan de voordelen van een SSD schijf zit er veel verschil tussen een SATA 6Gb/s???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan