PC crasht zomaar tijdens spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flockster

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Ik heb mijn PC nu ongeveer een jaar, laatst kocht ik het spel Call of Duty modern warfare 2.

Maar al sinds het begin, als ik bepaalde maps online speel, crasht mijn PC na soms 5 seconden en soms na 2 minuten.

Meestal hoor ik dan het laatste geluid loop'en en zie ik allemaal blauwe/grijze/gele strepen over het hele scherm, daarna moet ik de PC handmatig uitzetten.

Ik heb zelf het idee dat mijn videokaart oververhit, dus ik heb de zijkant ervanaf gehaalt en de hele PC stofvrij gemaakt, ook staat er nu een grote ventilator naast, maar als het al helpt is het niet veel..

Ik kan me ook herinneren dat dit ook af en toe gebeurde als ik vroeger (half jaar geleden:D) Crysis speelde

Dit zijn mijn specs:

ASUS P5K motherboard
Intel Core 2 Duo E6750 2.66 GhZ
2GB RAM
ATI Radeon HD3750
Samsung 500GB Sata HDD

Volgens mij zijn mijn spec nog wel redelijk up to date, dus ik vraag me steeds meer af waarom ik nou dit probleem heb.

Ik hoop dat iemand hier een ideetje heeft.

Bij voorbaad dank!

Wat voor voeding zit er in die pc? Grote kans dat je gewoon teveel stroom trekt, en dan gaat de boel gewoon op zwart.

Een Coolermaster 620 Watt

En bij specs ben ik vergeten erbij te zetten dat er op de processor een grote cooler zit ook van coolermaster, weet niet of dat uitmaakt maar ik dacht ik zeg t even.

En de HD3750 is nou niet echt een gamers-kaart....

Niet? die gasten van computerland vertelde mij dat dit een goede gamer kaart was die ook nog wel een beetje te betalen was.. ( dit was iets langer dan een jaar geleden)

hmmm... 620 Watt zou toch genoeg moeten zijn, als er verder geen gekke dingen in die systeemkast zitten.
Afgezien van dat die 3750 geen game-card is... zou hij het wel gewoon moeten doen natuurlijk. Je kan er dan wel geen wonderen van verwachten, maar strepen of de hele boel op zwart is niet zoals het hoort. Heb je wel de goede (en meeste recente) drivers voor die kaart?

Hallo,

ik heb het zelfde probleem, ik heb mijn bios geupdate en de allernieuwste drivers geinstaleert en nu is het probleem verminderd, maar het gebeurt nog steeds. het duurt nu veel langer voordat een spel vast loopt kan nu soms rond de 3 uur duren. zou even beginnen met de nieuwste drivers van ati. het gebeurd in veel games en ook mw2 maar zwaardere spellen als crysis hebben het niet.behalve supreme commander en uitbreiding erop FA.

Ja ik heb ook ergens gelezen dat het misschien zou helpen als ik mijn BIOS update, maar daar werd ook verteld dat je dat niet moet doen als je niet veel verstand van computers hebt, en laat ik dat nou net niet hebben :)

Edit: En ik heb al de nieuwste drivers geïnstalleerd, maar dat hielp niet.

Ik heb de BIOS geüpdate zoals het er stond maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem..

en was bij crysis ook?
heb je al eens een ramtest gedaan?

Nee, tenminste niet dat ik weet, Ik heb 2 geheugen bankjes van 2GB per stuk.

Ik heb wel al gebrobeerd met één van die twee te spelen maar dat had geen effect.

Ik weet ook niet hoe/waar ik dat kan doen zo'n RAMtest, zou je me dat kunnen uitleggen?

Edit: Ja het gebeurde ook bij crysis, maar veel minder vaak, Ik denk ongeveer 1 keer in de 10 uur. toen dacht ik dat misschien mijn playCD bekrast was..

Laatst bewerkt:
Je kan met Memtest86 het geheugen testen. (http://www.memtest86.com/) Downloaden en branden, pc herstarten en van de cd/dvd starten en 1 bankje tegelijk laten controleren. Laat de test voor +- 8 uur draaien. Als er dan nog geen fout is, probeer het dan met het andere geheugenbankje.0

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan