Pc crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markster

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2009
Hallo allemaal,

Mijn PC crasht soms tijdens het gamen. Wel eens vaker gebeurd, vervelend maar kan gebeuren, echter de laatste tijd lijkt het erger te zijn.
Ik denk dat het misschien de tempratuur is, en ik heb via speedfan even gekeken maar ik weet niet precies wat normaal is en wat niet.

stresstestm.jpg

Ook zit volgens mij 1 van me fans een beetje los, je hoort hem meer geluid dan vroeger maken als ie hard moet werken.

Iemand tips?

Je ziet het in speedfan zelf ook: als er een pijltje omlaag staat is de temperatuur onder gemiddeld (niet erg belangrijk tenzij het vriest :)) als er een vinkje staat is het normaal, als een pijltje omhoog staat is het boven gemiddeld en als er een vuurtje staat is het hoog boven gemiddeld. De CPU en andere dingen zijn tijdens het gamen erg heet door het intensief gebruik. Daardoor gaat de fan harder draaien en dat hoor je ook. Misschien moet je de fan's eens schoonmaken, als er veel stof tussenzit gaat het draaien moeizamer. Anders moet je na elk uurtje gamen even rust nemen, dan koelt alles weer af en dan kan je weer verder. Aan jou de keus :)

als er een vlammetje staat kan het toch zijn dat het onderdeel niet te warm is, want speedfan weet standaard niet hoe warm een onderdeel mag worden, standaard staat speedfan ingestald dat 50 graden de maximum temperatuur is voor elk onderdeel terwijl dat sommige onderdelen wel 85 graden celcius mogen worden.

Daar heb je gelijk in. Maar als het 85 graden “mag“ worden, betekent het niet dat je dat maar gewoon kan denken. Als het nog heter wordt,heb je kans dat sommige onderdelen niet meer werken totdat het weer is afgekoeld. dit voorkom je door bijv de fans schoon te maken. in de bios kan je (bij mij dan) ook instellen hoe hard de fans maximaal kunnen draaien. Als er een limiet op zit dat je eraf kan halen wordt alles ook minder snel warm, maar hier ga ik verder niet op in.
Volgens mij zit er ook koelpasta ofzo in de pc? Kan dat op zijn?

Zou even met een ander programma, dan Speedfan kijken. Deze is niet altijd betrouwbaar. (HWmonitor of pcwizard)

Bedankt voor alle reacties!
Ik heb hem laatst schoongemaakt er zat veel stof in maar dat is nu allemaal weg.
Hoe weet je of je nog genoeg koelpasta er op hebt zitten? Want op mijn vorige computer heb ik dat echt nooit vervangen en ging altijd goed....
pcwizzardstresstest.jpg

Dus volgens mij is ie te heet, maar hij crashde net weer en best wel snel dat ik begonnen was met een game , en toen kreeg ik zeg maar een zwart scherm met een error codes e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan