PC doet compleet niks meer, hulp nodig bij diagnosticeren fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapsac2010

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Beste Helpmij leden,

Ik heb laatst een PC voor een vriend gebouwd, alles werkte prima tot vanavond.
Er werd eerst een error aangegeven (mijn vriend weet niet meer precies wat de error was :( ), daarna startte de pc opnieuw op, kwam toen in disk recovery. In de disk recovery bleef de pc heel lang hangen bij 60%, heeft mijn vriend de pc opnieuw opgestart. Daarna gaf hij wel aan dat de disk recovery 100% was, direct daarna werd het beeld zwart en bleef zwart. Verscheidene malen opnieuw opgestart, nog steeds niks. De pc geeft helemaal geen signaal naar de monitor, het is dus niet zo dat de pc een zwart beeld toont, maar er is gewoon compleet geen signaal.
Zelf denk ik dat het een probleem is aan het moederbord maar dit weet ik niet zeker (daarom heb ik deze thread hier geplaatst).
Als jullie weten welk component/software de fout veroorzaakt en weten hoe dit te verhelpen is zou ik dit graag willen horen!

Alvast bedankt, Caspar Hentenaar

PS:
Vorige week is het besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd ivm een virus.

Probeer anders op te starten van een Linux Live-cd als Ubuntu...

Hoi hoi rapsac

Jij hebt deze systeem gebouwd ...toch ?

Ik zal even op deze manier weer willen proberen kast controleren :

Zal nakijken of voeding goed aangesloten nog steeds op alle kanten is en/of, of niet kapot is, ( mogelijk misschien vervangen ? ) vervolgens zal kijken of geheugens stabiel en vast genoeg in eigen gleufjes nog steeds zijn
dan zal natuurlijk videokaart ook nakijken of voor systeem geschikt is en/ of goed en stabiel aangesloten is ...

Als maar niets met voeding en geheugens aan de hand is, mogelijk toch je videokaart andere moet ?? :(

Laatst bewerkt:
als het moederbord zelf al een monitor aansluiting heeft kan je proberen de videokaart eruit te halen en monitor aansluiten op moederbord en niet op videokaart dit werkt niet als de videokaart er nog in zit
al gebruik je geen videokaart heb je kans dat als je er een video kaart in zet de pc weer werkt
daarnaast heb je ook kans dat het aan je bios ligt

veel succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan