PC doet erg raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

l.degroot01

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
161
Hallo,

Ik heb een 5 jaar oud systeem:

MB: Asus A7N8X-X
CPU: AMD Sempron 2400+
Ram: 768MB
HDD: 2x 500GB

Vorige week had ik de cpu vervangen door een Athlon XP 2400+, maar aangezien de CPU Dead on Arrival was, heb ik de Sempron terug geplaatst, netjes schoongemaakt en opnieuw cooling paste erop.

Sindsdien loopt de PC echter constant vast of start spontaan opnieuw op.
Wanneer je de PC formatteerd dan lijkt alles goed te gaan, kan ie uren blijven draaien, maar zodra je de programma's er weer op zet dus bijvoorbeeld Norton, office etc... dan komen de klachten weer terug...

Ben hem nu voor de 5e keer aan het formatteren en krijg nu de melding:

"Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen"
"IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

Dit is verder chinees voor mij maar misschien zegt jullie dit iets?

Hopend dat jullie het snappen wacht ik op een antwoord.

Mvg Leslie de Groot
 
heb je dan ook de driver van je videokaart geinstalleert? want dat is waarschijnlijk het probleem.

je kan ook even je ram geheugen testen met memtest.

ook kan je nog even naar de temperatuur van je processor kijken of de koeler er echt goed op zit, dat kan met everest home.
 
Videokaart driver wordt door windows al automatisch gevonden (goedkoop kaartje)

Ik zal straks die 2 testjes even uitvoeren,
 
Ik krijg windows er nu niet meer op, krijg nu weer steeds de foutmelding ACPI komt niet overeen met ACPI configuratie. In de bios kijk ik rond, maar hij staat al op Disabled, als ik hem dan toch enable krijg ik dezelfde melding

EDIT: Memtest loopt tijdens de test ook constant vast, CPU temperatuur is goed.
Probeer nu de 2 RAM modules voor 1 te testen
 
Laatst bewerkt:
RAM is afzonderlijk 100% oke, nu beiden er weer ingedrukt en probeer opnieuw windows te installeren
 
Hoi !

Als die ACPI-melding tijdens de installatie komt op F5 trommelen, dan kun je XP toch installeren.

Kijk je BIOS-settings nog eens na: je mobo mag daar in principe geen problemen mee hebben.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Als die ACPI-melding tijdens de installatie komt op F5 trommelen, dan kun je XP toch installeren.

Kijk je BIOS-settings nog eens na: je mobo mag daar in principe geen problemen mee hebben.

Greetz,

Harry.

Is me gelukt XP draait weer, maar is wel ontzettend instabiel. Loopt om het minst of geringste weer vast:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan