PC doet helemaal niets meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

afdebruin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Wie heeft advies. Na een hele korte stroom storing ( het licht knipperde aldus mijn dochter) is de pc helemaal 'dood'. :(
Er brand inderdaad geen enkel lampje of wat dan ook. Wie kan mij helpen en van advies voorzien?

lijkt erop dat je voeding stuk is:(

Ik ben een leek Bertus, maar volgens mij is dat het vierkante gedeelte (meestal) rechtsboven in de kast toch. Is dit voor een leek als ik, te doen. En wat gaat zo'n voeding kosten?

Je kunt in dit geval nog even het volgende proberen:

Haal de stekker van de PC uit het stopcontact
Haal de andere kant van de stroomdraad ook uit de PC (dit is belangrijk!)

Wacht nu een paar minuten of zo, doe de draad weer in de PC en daarna in het stopcontact en zet de computer aan.

Dit wil bij een stroomstoring/spannings-onderbreking, wel eens helpen om de voeding te "resetten" om het zo maar even te noemen.

Voeding hoeft niet persee kapot te zijn omdat deze dingen meestal sterker zijn dan men denkt, het kan ook zijn dat je moederbord een flinke klap heeft gehad en daardoor iets is door gebrand

Succes nog!

Hij doet het weer

Wie heeft advies. Na een hele korte stroom storing ( het licht knipperde aldus mijn dochter) is de pc helemaal 'dood'. :(
Er brand inderdaad geen enkel lampje of wat dan ook. Wie kan mij helpen en van advies voorzien?

Het is weer in orde. Andere voeding gekocht en binnen 10 minuten deed hij het weer.

bedankt voor de tips.:)

Het probleem is weliswaar opgelost,maar men mag ook wel eens op de mogelijkheid van een kapotte glaszekering in de voeding wijzen.

In dat geval ben je beslist goedkoper uit ;)

Uiteraard wel de nodige voorzichtigheid in acht nemen bij vervangen,dus niet onnodig aan condensators komen e.d. in verband met eventueel hoge spanningen!!

http://articles.techrepublic.com.com/5100-1035_11-1053277.html

Greetz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan