PC doet helemaal niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

warriorprincess

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Hallo,
Nadat ik m'n pc uitgezet had en na een half uurtje terug wou aanzetten gebeurde er helemaal niks meer. Geen ledjes gingen branden, geen fans draaiden niks helemaal niks. Mijn eerste idee was dat het de voeding was maar mijn beeldscherm zit ook ingeplugd in die voeding en die kreeg nog wel stroom. Kunnen jullie mij misschien zeggen of het dan toch de voeding kan zijn. En weten jullie misschien hoe je de bios van een ASUS moederbord moet resetten. Ik heb de batterij er uit gehaald en na een half uurtje er terug ingestoken is daarmee de bios gereset? Alvast bedankt
xxx

Hoor je piepjes?
Als je de kast open hebt en je start dan op gaat er wel een ledje op het moederbord zelf branden?
Draait de fan vd voeding wel?

Antwoord op je batterij-vraag:
Ja in principe zou dan het bios gereset moeten zijn.

Welk ASUS bord heb je?

Zit er een schakelaar achter op de kast?staat die wel aan?
Haal stekker van scherm er eens af,en start eens
Doet ie niks ben ik bang dat voeding overleden is!

Ja de schakelaar achteraan op de kast staat aan en nadat ik de stekker van het scherm had uitgetrokken gebeurde er nog altijd helemaal niks bij het aanzetten.

Nee ik hoor geen piepjes en de fan van de voeding gaat ook niet draaien. Ik heb de kast opengemaakt en op het moederbord gaat er niks branden als ik hem aanzet.
Het is wel geen nieuwe pc meer maar hij deed nog wel goed dienst als tweede pc (het is een ASUS P2 - 99 moederbord) Zou het dan toch de voeding kunnen zijn of denken jullie dat het moederbord de geest heeft gegeven?

Ben idd bang dat de voeding het begeven heeft.
Zeker omdat de fan van de voeding niet draait.
220 wordt doorgezonden naar beeldscherm.
De lage volts vanuit de voeding (naar o.a. de mobo) werken blijkbaar niet meer.
Mobo kan in principe nog goed zijn. Dat weet je pas als je een andere voeding er op zet.
Oude pc: dan beste even 2de hands voeding zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan