PC doet het ineens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dacrimson

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
HI,

Ik heb mijn PIII voor zo'n maandje of twee denk ik niet meer gebruikt. Vervolgens toen ik deze weer wilden opstarten bleef deze hangen bij het scherm van de desktop. Ik heb deze toen uit gezet en ge-reset maar dat hielp niets. Ik heb vervolgens de pc een weekje laten staan en dacht laat ik het nu nog eens proberen zonder switchbox. Echter start de pc nu helemaal niet meer op ik krijg niets op de monitor te zien alles blijft zwart. De gehele pc pakt dus geen mouse, keyboard of de onboard grafischekaart.

Kan dit liggen aan het kleine batterijtje omdat deze pc perfect werkten totdat deze twee maanden stil heeft gestaan. Ik snap er helemaal niets van alleen de voeding doet het blijkbaar en de rest niet.
Ik sta klaar voor de suggesties.

PIII
WIn 98 2de editie
128 MB
7 GB HD
40 GB HD
geen grafishe kaart onboard
Geluidskaart onboard
A-Bit SE6 moederboard

Ray

Probeer et batterijtje es eruit te halen, 10 seconden te wachten en dan deze er weer in te plaatsen. Nu staat alles in het BIOS wel weer op zijn ''defaults'', maar het gaat er eerst om of ie et dan weer doet.

Hi,

Ik heb je advies opgevolgd.
Eerst had het geen effect maar na een keer of 5 de powerknop ingedrukt te hebben starte de pc ineens weer op. Natuurlijk met de nodige problemen.
Ik heb wat settings veranderd zodat mijn tweede HD en brander ook weer bestaan volens de pc.

Echter krijg ik de volgende melding bij het opstarten.
CPU is unworkable or has been changed please check recheck- cpu soft menu ?????

Hier weet ik dus zo snel niet waar ik dit moet veranderen of wat ik nu moet doen.

Alvast bedankt voor de reactie,

RAy

Je moet even in de BIOS (softmenu)weer de gegevens invullen bv. Pent.III 500mhz enz.

Hi,

Ja ik had het gevonden alleen het vreemde was als ik 500 koos werkte het niet. Nu zag ik met de opstart dat deze 400 66 aangaf dus heb ik deze gekozen en nu start de pc weer op zonder problemen.
Beetje vreemd want dit is toch een PIII 500 en geen 400 of zie ik het verkeerd en word dit anders weergegeven (lijkt me van niet).
Ik ga er dus vanuit dat het batterijtje vervangen moet worden en dat dan het probleem verholpen is.
Als dit niet klopt laat me dan dit even weten.

Bedankt voor de snelle reacties morgen maar gelijk naar de shop om een nieuw knoppcelletje te halen :-)

Tnx,

RAy

Geplaatst door dacrimson
Hi,

Ja ik had het gevonden alleen het vreemde was als ik 500 koos werkte het niet. Nu zag ik met de opstart dat deze 400 66 aangaf dus heb ik deze gekozen en nu start de pc weer op zonder problemen.
Beetje vreemd want dit is toch een PIII 500 en geen 400 of zie ik het verkeerd en word dit anders weergegeven (lijkt me van niet).
Ik ga er dus vanuit dat het batterijtje vervangen moet worden en dat dan het probleem verholpen is.
Als dit niet klopt laat me dan dit even weten.

Bedankt voor de snelle reacties morgen maar gelijk naar de shop om een nieuw knoppcelletje te halen :-)

Tnx,

RAy

Zet de fsb (front side bus) op 100 en de multiplier op 5. Kies vervolgens Save and Exit.

Schrijf even het nummer op v/h knoopcelletje (bv. CR2025).

Hi,

Ik heb net het knoopcelletje vervangen maar helaas ziet het er naar uit dat er meer aan de hand is.
Bij het opstarten krijg ik nu geen foutmeldingen meer en dat werkt allemaal goed. Alleen mijn pc blijft nu weer hangen na de opstart :-(
Overigens ik had me in pc vergist dit is een 800Mhz dus vandaar dat die niet pakte.
Maar ik heb dus het probleem weer terug wat ik had toen ik de pc weer opstarte na een lange tijd niet gebruikt te hebben.

Ik hoop niet dat het wat ernstigs is want ik heb binnenkort deze pc weer nodig voor video capture.
Ik zal voor de zekerheid een ghost erover heen zetten om te kijken of dit wat oplost maar de pc zou gewoon moeten werken. Ik vind het maar vreemd.
Ik sta open voor suggesties.

Alvast bedankt voor de reacties,

Ray

Hi,

De pc blijft hangen als deze naar de desktop zou moeten gaan :-(
Zelfs met de ghost back up is er niets veranderd als iemand een sugestie heeft wat dit kan zijn laat het me weten. Kan dit het MOB of de processor zijn?

Alvast bedankt voor de reacties

Ik heb ook 2 dagen vanuit de veilige modus zitten werken vanwege hetzelfde.

Heb je al geprobeerd met je instellingen terug te gaan?

Heb je soms van GRC het progje anti DCom geinstalleerd? Zo ja, terugzetten naar enable.

Kijk in de veilige modus eens in je foutenlogboek. Daar krijg je een aardig idee.

Als je twee schijven hebt....heb je in je bios soms in de opstartvolgorde gerommeld?

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan