PC doet het niet meer na plaatsen geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lord Ahoy

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Ik had in mijn PC 2 x 128 MB geheugen en iemand had mij aangeraden er 256 MB bij te doen in de derde nog open sleuf. Ik vrees, dat ik enkele grote fouten heb gemaakt. Ik verving eerst beide oude geheugenplaatjes voor de aangeschafte 256 MB en een geheugenplaatje van 256 MB, die ik heb gekregen. Ik zag even een flits van het inlogscherm van XP en toen niets meer. Ik heb de oude bankjes van 2 x 128 MB teruggeplaatst, maar nu blijft het scherm in het geheel zwart.

Ik heb een kennis gebeld, die mij vroeg of ik wellicht met mijn vingers aan het koper op het bankje had gezeten. Dat is inderdaad zo en hij vertelde, dat dat helemaal niet mag en dat er wel eens wat beschadigd zou kunnen zijn.
Hij vertelde ook, dat als er iets met het geheugen is, dat de PC dan niet een poging zou hebben gewaagd om XP op te starten, maar dat je dan direct een paar piepjes hoort. Maar verder kon hij mij ook niet helpen.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Probeer eerst het volgende eens, niet geschoten is altijd mis....

1) haal alle geheugenbankjes uit het moederbord
2) haal ook het bios-batterijtje van het moederbord
3) wacht een paar minuutjes
4) plaats de batterij en de OUDE geheugenbankjes terug
5) probeer nu nog eens op te starten

Moet ik die koperen punten eerst nog ergens mee reinigen? Klopt het, dat je daar niet met je vingers aan mag zitten?

Je kunt ze even schoonmaken met b.v. een stukje stuf, een gummetje dus

Nog even een vraag (dan kom ik vanavond beslagen ten ijs): als dat nou allemaal lukt, kan ik dan ook het "nieuwe geheugen" weer proberen?

Moet ik overigens bang zijn, dat het moederbord is beschadigd?

Beetje moelijk te beoordelen zo. Weet je wel zeker dat dat nieuwe gehuegen compatible is met je moederbord?

Geef anders eens naam en type van dat moederbord en naam en type van je nieuwe geheugen

Ik heb vanmiddag één oud geheugen en één nieuw geheugen erin gestopt en nu doet die het ineens weer. Ik durf niet goed nóg een nieuw geheugen te plaatsen, temeer daar dat ook geen schokkende snelheidswinst zal geven. Ik laat het maar even zo. Zeer bedankt voor je meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan